Devět podniků se v roce 2023 uskutečnilo v rámci série LIQUI MOLY MAVERICK HILL CLIMB CZECH mezinárodních závodů automobilů do vrchu. Sedm dvojzávodů se jelo o mistrovské body, dva byly vypsány jako volné a to Slovácký kopec v Násedlovicích a závěrečný na brněnském Automotodromu. Tradiční zahájení bylo počátkem dubna závodem VI. GMS PROLOG AMD BRNO, klasicky se poprvé jelo v květnu jako, 42. Zámecký vrch MANN-FILTER v Náměšti nad Oslavou. Ve druhé polovině května se série stěhovala na sever Čech na 3. HOSTR Prix Liberec. V červnu se uskutečnily VI. Vírské serpentiny na trati mezi Vírem a Bystřicí nad Pernštejnem. V prvním prázdninovém měsíci se jel X. Vrbenský vrch ve Vrbně pod Pradědem, v srpnu se závodilo na IV. GMS Albrechtickém kopci v Lanškrouně. Sportovní tečku za sezónou udělala PRAMOS XVIII. Divácká 13 v Divákách nedaleko Hustopečí v první polovině září. Finále se pak odehrálo 18. listopadu na slavnostním galavečeru vyhlášení nejlepších jezdců a jezdkyň, které se uskutečnilo v Kulturním domě v Násedlovicích.
V průběhu sezóny se prezentovalo celkem 186 startujících z čehož bylo 134 se soudobými a 52 s historickými automobily. Nejpočetnější startovní pole bylo při úvodním podniku na Automotodromu, kde bojovalo o první body 96 startujících. 83 jezdců pak bylo na Albrechtickém kopci a 74 jich bylo při závěrečném klání v Divákách.
O tom jak si letos vedli soutěžící z našeho Kraje Vysočina se dozvíte z tohoto přehledu.
MMZAV LIQUI MOLY MAVERICK HILL CLIMB CZECH – SOUDOBÉ AUTOMOBILY
Druhé místo v absolutním pořadí i mezi soudobými automobily obhájil z loňského roku, brněnský jezdec v barvách okříšského týmu Komvet racing, JIŘÍ ŠPALEK s vozem Norma M20F. V absolutním pořadí si za pět vítězných závodů, dvou třetích a jednom čtvrtém místě vyjel 294 bodů. V hodnocení mezi jezdci startujícími se soudobými vozy se stal mimo jiné pětkrát vítězem a celkově získal 134 bodů. Ve třídě E2/SC+2000 byl nejlepší, když šestkrát vyhrál a dvakrát dojel druhý, což mu vyneslo 150 bodový zisk. Do desítky nejlepších se dostala osmá v pořadí, KRISTÝNA FILLOVÁ ze Sudic u Náměště nad Oslavou. Přestože jejím hlavním cílem byla účast a co nejlepší umístění v republikovém

mistrovství, odjela šest závodů v rámci MHCC, kde přepsala historii tím, že se stala dvakrát absolutní vítězkou. Poprvé to bylo v prvním závodě ve Víru, podruhé zvítězila ve druhém závodě v Divákách, mimo to byla ještě jednou druhá, jednou třetí a ještě a jednou devátá, celkově získala 167 bodů. Mezi soudobými vozy byla čtvrtá se 69 body. Závodnice startující za KRTZ Motorsport – KOMVET racing, startovala s vozem Mitsubishi EVO Komvet ve třídě E1+2000/4WD, kterou čtyřikrát vyhrála a s 80 body skončila druhá. Ve druhém závodě PROLOGU se představila se speciálem týmového kolegy Davida Komárka, Mcf1 EVO Komvet s nímž dojela druhá za což získala 15 bodů a v konečném hodnocení skončila ve třídě E1-3000/2WD na osmém místě. Čtrnácté absolutní pořadí si vyjel VILÉM KAŠPAR z týmu VPKmotors z Rapotic. Ten se posunul z čtyřiatřicátého místa z loňského roku o dvacet příček výše, když si celkově vyjel 101 bodů za jedno sedmé, dvě desátá, dvě dvanáctá místa atd. Mezi soudobými automobily mu patří pětadvacátá příčky s 10 body. S vozem Škoda Fabia RS startoval ve třídě S1-2000, kterou za devět vítězství a jedno druhé místo suverénně ovládl se 195 body. Pouhou jednu účast a to na úvodním PROLOGU si připsal před svým přestupem do republikového mistrovství DAVID KOMÁREK z Okříšek, který startoval za tým KRTZ motorsport – KOMVET racing s vozem Mcf1 EVO Komvet. V absolutním pořadí za dvě druhá místa získal 70 bodů a skončil na třiadvacátém místě. Mezi soudobými automobily mu patří třináctá příčka se 30 body a ve třídě E1-3000/2WD skončil se 40 body za dva vítězné závody třetí.

Body v absolutním pořadí případně v hodnocení výsledků mezi soudobými automobily si připsalo ještě dalších šest našich jezdců nebo startujících za některý z našich týmů. Třicet dva bodů si v absolutním pořadí vyjel JIŘÍ KAŇKA, což mu vyneslo čtyřicáté první místo. Startoval v týmu JK Garage Racing ze Zlatkova nedaleko Bystřice nad Pernštejnem se Subaru Impreza WRX STI s nímž dojel jednou jedenáctý, dvakrát šestnáctý a jednou sedmnáctý. Bodoval i za jedno deváté místo mezi soudobými automobily, kde skončil čtyřicátý, ve třídě S1+2000/4WD skončil šestý se 46 body. Ve čtvrté desítce absolutně se umístnil jezdec z Velkého Meziříčí JIŘÍ VALLA s vozem Mitsubishi Lance EVO 9 se ziskem 30 bodů. Úspěšně si vedl ve třídě S1+2000/4WD, kde získal 58 bodů za jedno třetí, čtyři čtvrtá a jedno šesté místo a celkově z toho

bylo čtvrté místo. V závěrečném podniku v Divákách startoval jeden z našich předních jezdců v okříšském týmu Komvet Racing JAROMÍR MALÝ ze Dvora Králového nad Labem, který úspěšně převedl novinku Toyotu Yaris GR pro závody do vrchu. V prvním závodě skončil absolutně na 17. místě, ve druhém si polepšil a byl desátý. Za tato umístění získal 22 bodů a v konečném hodnocení byl devětačtyřicátý. Ve třídě E1+2000/4WD skončil dvakrát třetí za což si připsal 24 bodů a dělené sedmé místo. Deset bodů a devětapadesáté místo absolutně patří dalšímu jezdci z Velkého Meziříčí, JAKUBU LAVICKÉMU. Jezdec týmu Auto Eurodiesel startoval s vozem Fiat 126 pouze v jediném podniku a to na Zámeckém vrchu, kde obsadil patnácté a devatenácté místo. Bodoval také v nejslabší objemové třídě E1-1400, kde byl jednou druhý a jednou třetí, získal 27 bodů a skončil desátý. Dělené pětasedmdesáté místo se ziskem jednoho bodu obsadili FRANTIŠEK GRUNTORÁD a MILOŠ NOVÁČEK, které si připsali každý za jedno dvacáté umístění. Náměšťský František Gruntorád startoval s osvědčenou Škodou Octavii RS ve třídě S1+2000/2WD s níž třikrát vyhrál, pětkrát byl druhý a dvakrát třetí a s celkovým ziskem 59 bodů obsadil druhé místo. Miloš Nováček ze Lhánic na Třebíčsku startoval za tým MN Japan racing s vozem Honda Civic vti. Ten se stal vítězem třídy S1-1600, kde získal 200 bodů za deset vítězných závodů.

Dalších čtrnáct jezdců a dvě jezdkyně bodovali pouze v objemových třídách. Ve třídě E1-1600 si úspěšně vedl ONDŘEJ TURIČÍK z Víru nedaleko Bystřice nad Pernštejnem s vozem Peugeot 206 si celkově vyjel 124 bodů za pět třetích míst, čtyřikrát doje čtvrtý, třikrát pátý a celkově skončil na druhém místě. Druhým našim jezdcem v této třídě byl BOHUSLAV KREJČÍ z Humpolce týmu KR pro Škoda historik. Ten startoval s vozem Škoda 130RH, třikrát dojel třetí, jednou čtvrtý a se 46 body skončil na sedmém místě. V nejslabší třídě E1-1400 se představili další tři soutěžící z našeho kraje. Nejlépe si vedl ZDENĚK PODPĚRA z Náměště nad Oslavou, který startoval s Hondou Civic za tým Skalda Racing. Na start se postavil v první polovině sezóny, kde si vyjel 45 bodů za jedno druhé, jedno třetí, jedno páté a jedno šesté místo a celkově skončil sedmý. O bod méně má ve výsledcích jeho týmový kolega z Třebíče, DAVID ORAVEC. Ten si dojel pro dvě čtvrtá místa, jedno páté a dvě šestá, což mu vyneslo v závěrečném hodnocení devátou příčku. Ze startu na dvou podnicích získal 11 bodů a čtrnácté místo jezdec rapotického týmu VPKmotors MIROSLAV KALIŠ z Ivančic. Se Škodou 110 R byl dvakrát sedmý a jednou osmý.

V nejsilnější třídě Skupiny S1 nad 2000 ccm čtyřkolek skončil na páté pozici ZDENĚK TRNKA z Heraltic na Třebíčsku. Ten startoval s vozem Mitsubishi EVO VI v týmu KOMVET Racing – STK Okříšky, celkem získal 56 bodů když dvakrát dojel čtvrtý, jednou byl pátý a čtyřikrát šestý. Ve stejné objemové třídě, ale dvoukolek jsme měli velice silné zastoupení. Vedle již uvedeného Františka Gruntoráda, to byly ještě další tři jezdci. Čtvrtý skončil RADEK HOUSKA z jihlavského týmu SPZ-Vysočina s vozem Audi TT. Ten byl třikrát druhý, dvakrát třetí a jeho celkový zisk byl 69 bodů. O stupínek dál, tedy na pátém místě, se umístnil Gruntorádův dablér, JIŘÍ BORKOVEC z Náměště nad Oslavou. Ten se Škodou Octavii RS si vyjel 48 bodů za čtyři třetí místa. Deset bodů za čtvrté místo z úvodního závodu PROGOGU na AMD, je jediným ziskem jihlavského jezdce ROMANA HOUSKY s vozem BMW M3 týmu SPZ-Vysočina, se kterým skončil na osmém místě. Ve třídě S1-2000 , kterou vyhrál rapotický Vilém Kašpar, jsme měli ještě dva naše jezdce. Na šestém místě skončil týmový kolega Viléma Kašpara z VPKmotors TOMÁŠ BRŮŽA ze Zastávky u Brna. Ten si s identickou Škodou Fabia RS vyjel 68 bodů, které získal za jedno třetí, tři čtvrtá a tři pátá umístnění. Jedenáctý skončil TOMÁŠ KOSTELECKÝ z třebíčského týmu Kosťa motorsport, který si s Peugeotem 206 GT vyjel 22 bodů, v úvodních dvou podnicích. Třída S1-1600 patřila našemu jezdci ze Lhánic, Miloši Nováčkovi, který vyhrál 10 závodů. Mimo něj se na start čtyř závodů postavil JAN KOLEK z týmu Japan racing s vozem Honda Civic ze Sudic u Náměště nad Oslavou. Dvě vítězství si připsal na domácím Zámeckém vrch, jednou byl druhý a jednou třetí v Divákách, celkově má na svém kontě 67 bodů a patří mu pátá příčka. Jediný start na trati ve Víru mají na svém účtu týmoví kolegové DOHNAL MOTORSPORT z Kněžic, JOSEF DOHNAL a JANA KAZDOVÁ. Ti jeli s oblíbeným Citroen C2 s nímž dojel Josef na čtvrtém místě za nějž získal 10 bodů a skončil celkově na čtrnáctém místě. Jana byla sedmá a čtyři body ji přisoudily šestnáctou příčku.

Osm startujících se průběžně sešlo ve formulové třídě E2/SS-2000 a v ní byli úspěšní otec s dcerou Špačkovi rodinného týmu z Třebíče, kteří startovali na formulovém voze Ford Mygale. ZDENĚK ŠPAČEK si dojel celkově pro 118 bodů v deseti závodech, když jeho nejlepší výkony byly jedno vítězství, čtyři druhá místa atd. JANA ŠPAČKOVÁ skončila na čtvrtém místě se 73 body, když se na start postavila sedmkrát a nejlepší umístnění bylo jedno druhé a tři třetí místa.

MMZAV LIQUI MOLY MAVERICK HILL CLIMB CZECH – HISTORICKÉ AUTOMOBILY
Celkem 52 jezdců s historickými automobily se prostřídalo v letošní sérii MHCC, patnáct jich bylo z našeho Kraje Vysočina. Tři jezdci se svými výbornými výkony zapsali do výsledkových listin absolutního pořadí bez rozdílu specifikace vozidel a také mezi deset nejlepších jezdců s historickými auty. Tím nejúspěšnějším byl zcela určitě MICHAL POLEHLA z Rapotic týmu Japan Racing. Ten s Hondou Civic EE9 obsadil absolutní šestnácté místo s 91 body. Ty získal za jedno osmé, jedno desáté a dvě dvanáctá místa. V samostatném hodnocení historiků skončil na druhém místě se 160 body za devět druhých, po jednom třetím a jednom čtvrtém místě. Zisk byl ještě větší ve třídě HA1-2000 kde čítá 232 bodů za jedenáct výher a jedno druhé místo což mu vyneslo suverénní vítězství. Pětačtyřicátý se 27 body skončil absolutně DAVID ŠPLÍCHAL startující s VW Golf gti týmu Garage Flora z Bohušic nedaleko Jaroměřic nad Rokytnou. Mezi historiky celkově skončil na třetím místě s 98 body za jedno druhé a pět třetích míst. Ve třídě HA1-2000 získal 150 bodů za tři vítězství a šest druhých míst a obsadil druhou příčku. Pět bodů a šestašedesáté místo v absolutním pořadí si připsal MICHAL NEČAS z Troubska u Brna, který Hondou Civic startoval za rapotický tým MN Japan Racing. V hodnocení historiků skončil na šestém místě se 73 body, které si připsal za tři čtvrtá a dvě pátá místa. Ve třídě HA1-1400 byl druhý se 150 body za tři vítězné závody a šestkrát dojel druhý. Pouze jednoho podniku a to úvodního PROLOGU se zúčastnil TOMÁŠ HOMOLA z jihlavského týmu SPZ-Vysočina. S vozem BMW M30 obsadil absolutně čtvrté a šesté místo za což získal dohromady 16 bodů, které pro něho znamenají umístění na patnáctém místě. Třídu HA1+2000 dvakrát vyhrál a se 40 body skončil celkově pátý. Do dvacítky absolutně nejlepších se dostal ještě jeden jihlavský jezdec a to TOMÁŠ KARPÍŠEK z HRT racing teamu s vozem VW Scirocco . Ten dojel ve druhém závodu ve Víru pátý, získal osm bodů a skončil v závěrečném hodnocení na devatenáctém místě. Ve třídě HA1-2000 mu patří s 18 body dvanácté pořadí. Jeho týmový kolega LUKÁŠ KRÁLÍK taktéž z Jihlavy obsadil třiadvacáté místo absolutně se třemi body za jedno osmé místo ve Víru. Na sedmém místě ve třídě HA1-2000 je s vozem VW Golf mk2 GTI se 42 body, když jeho nejlepší umístění bylo dvakrát třetí místo na Zámeckém vrchu. Ve stejné třídě jako předcházející dva jezdci startoval LIBOR MELICHAR z Petrůvek na Třebíčsku s vozem Peugeot 205. Absolutně se umístnil dvacátém pátém místě se dvěma body. Ve třídě mu patří osmé místo se 36 body. Nejlepší výsledek zaznamenal v Divákách, kde ve druhém závodě dojel třetí. Vítěz třídy soudobých automobilů S1-1600 ccm MILOŠ NOVÁČEK z týmu MN Japan racing zahájil tuto sezónu mezi historiky. Na PROLOGU a Zámeckém vrchu se představil s vozem Mazda GTX 4×4 s níž čtyřikrát dojel třetí, získal 48 bodů a skončil na čtvrtém místě ve třídě HA1+2000. Na PROLOGU se blýskl i desátým místem absolutně, v konečném hodnocení skončil třicátý. V nejslabší objemové třídě historických vozů HA1-1400 se představili sourozenci ALICE a PATRIK RYBNÍČKOVI z Náměště nad Oslavou se Škodou Favorit. Startovali v soukromém týmu otce Martina Rybníčka. Patrik si vyjel 84 bodů a skončil čtvrtý, když jeho nejlepší umístnění bylo dvakrát třetí místo a šestkrát skončil čtvrtý. Sestra Alice se celkově připsala páté místo se 76 body za tři čtvrtá, pět pátých a jedno šesté místo. V kategorii historických formulových vozů ve třída HA 2 vyhrál třebíčský jezdec týmu Kosťa motorsport RADEK KOSTELECKÝ. Startoval s vozem Formule Ford Van Dieman, celkově získal 95 bodů za čtyři vítězství a jedno druhé místo.

MMZAV LIQUI MOLY MAVERICK HILL CLIB CZECH – LADY TROPHY
Celkem dvanáct odvážných žen se postavilo na start v jednotlivých podnicích, aby bojovali o vítězství v Dámském poháru. Za vítěznou Nicol Grünerovou na druhém místě skončila KRISTÝNA FILLOVÁ. Ta startovala v šesti závodech z nichž pět vyhrála a celkově získala 100 bodů. Třetí pořadí patří JANĚ ŠPAČKOVÉ, která si vyjela také 100 bodů, ale na svém kontě má pouze dvavítězné závody. Čtvrtá je po své první sezóně ALICE RYBNÍČKOVÁ, která získala 82 bodů, když její nejlepší umístnění bylo třetí místo ve Vrbně pod Pradědem. Pouze jeden start má na svém kontě JANA KAZDOVÁ ve Víru, kde obsadila šestou příčku za níž inkasovala 6 bodů a celkově skončila dvanáctá.

MMZAV LIQUI MOLY MAVERICK HILL CLIMB CZECH – JUNIOR TROPHY
Mezi juniorskou desetičlennou skupinou jsme měli jediného zástupce jimž byla ALICE RYBNÍČKOVÁ, která obsadila druhou, tak nepopulární „bramborovou“ čtvrtou příčku. Také tady Alice získala 82 bodů.
