Závěrečný společný závod automobilů do vrchu dvou sérií, se uskutečnil o víkendu 18.-20. srpna 2023 na trati 4 km dlouhé na Albrechtickém kopci v Lanškrouně.
Zde se jel IV. GMS Albrechtický kopec a současně i III. Memoriál Jiřího Lose, kde bojovali jezdci o body do LIQUI MOLY Mistrovství ČR soudobých a historických automobilů a České trofeje – celkem 69 jezdců, do série LIQUI MOLY MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2023 bylo přijato 82 jezdců, celkem tedy startovalo 151 jezdců v sobotu, do nedělních závodů pak odstartovalo 143 jezdců. Po oba dva dny se jelo za extrémně horkého počasí a byl to jeden z nejnáročnějších závodů v celé historii a samozřejmě u toho nechyběla ani téměř dvacítka jezdců z Kraje Vysočina.
LIQUI MOLY MISTROVSTVÍ ČR SOUDOBÝCH A HISTORICKÝCH AUTOMOBILŮ
Pro účastníky domácího mistrovství soudobých a historických automobilů to byl závěrečný dvojzávod. Česká trofej má naplánovaný závěrečný závod v září na trati Divácké 13 u Hustopečí na jižní Moravě. Náš Kraj Vysočina měl mezi soudobými automobily trojnásobné zastoupení a mezi historiky jednoho závodníka. Vůbec nebyl rozhodující počet, ale úspěšnost jednotlivých jezdců a ta byla na vynikající úrovni. DAVID KOMÁREK KRTZ motorsport s vozem Mc Laren F1 EVO 2019 z Okříšek na Třebíčsku si v obou závodech dojel v absolutním pořadí pro čtvrtá místa. Kategorii I – uzavřené vozy, dvakrát vyhrál stejně jako byl dvakrát první ve Skupině 1 a stal se dvojnásobným čerstvým Mistrem ČR. V sobotu páté v neděli sedmé místo absolutně, to byly výsledky MARKA RYBNÍČKA z Náměště nad Oslavou. Jezdec týmu ACCR LIQUI MOLY CZ po nehově ve Vrbně pod Pradědem měl náročné období s opravou svého speciálu KTM GTX-Bow. V Lanškrouně si vše vynahradil dvěma druhými místy v Kategorii I a dvě vítězství získal ve Skupině 2, kde s přehledem získal titul Mistra ČR. Dvakrát v elitní patnáctce (13. a 12. místo) patřilo v absolutním hodnocení KRISTÝNĚ FILLOVÉ, týmové kolegyni Davida Komárka, která startovala s Mitsubishi Lancer EVO IX. V Kategorii I si připsala body za páté a třetí a ve Skupině 1 si dojela pro čtvrté a druhé místo a s přehledem dvakrát vyhrála Trophy Junior. Jenom první místa sbíral v kategorii historických automobilů JAROSLAV PRÁŠEK z Kynice nedaleko Ledče nad Sázavou. S formulovým vozem Chevron B42 F2 byl dvakrát absolutně nejrychlejší, dvě prvenství si připsal v Divizi 2, Skupině HA-K5 a Třídě HA-K5-E5. V Divizi 2 – závodní a sportovní vozy, získal titul Mistra ČR. V kategorii Česká trofej tentokrát neměl náš Kraj Vysočina v Lanškrouně zastoupení. Závěrečný závod jezdci ČT budou absolvovat společně s účastníky seriálu Maverick Hill Climb Czech 8. – 10. září v Divákách nedaleko Hustopečí.
LIQUI MOLY MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2023
Mezi 82 startujícími měl náš kraj 14 zástupců. Se soudobými automobily startovalo 8 jezdců, z nichž si nejlépe vedl JIŘÍ ŠPALEK z týmu Komvet racing s vozem Norma M20F. Ten sobotní závod vyhrál jak v hodnocení absolutním tak i mezi soudobými vozy a vyhrál třídu E2/SC+2000. V nedělním závodě nestartoval. Do dvacítky nejrychlejších se dostal VILÉM KAŠPAR z rapotického týmu VPK motors se Škodou Fabii RS. V sobotu byl sedmnáctý v neděli skončil o jedno místo hůře. V obou závodech byl nejrychlejší ve třídě S1-2000. Ve stejné třídě startoval jeho týmový kolega TOMÁŠ BRŮŽA s identickým vozem, s jakým jel Vilém Kašpar. Brůža skončil ve třídě na pátém a čtvrtém místě. Ve slabší třídě šestnáctistovek vyhrál dvakrát MILOŠ NOVÁČEK ze Lhánic na Třebíčsku s vozem Honda Civic VTi. Po jednom jezdci jsme měli ve třídě S1+2000. Ve čtyřkolkách to byl JIŘÍ VALLA z Velkého Meziříčí s Mitsubishi Lancer EVO 9, který si vyjel dvě čtvrtá místa. Ve třídě dvoukolek byl dvakrát třetí jezdec z Náměště nad Oslavou, FRANTIŠEK GRUNTORÁD na Škodě Octavii RS. Další dva jezdci startovali ve třídě E1 do 1600 ccm. Čtvrté a třetí místo si vyjel BOHUSLAV KREJČÍ z Humpolce s vozem Škoda Rapid 130 RH z týmu KR pro Škoda historik. Druhým našim jezdcem v této třídě byl ONDŘEJ TURIČÍK z Víru u Bystřice nad Pernštejnem. Ten s vozem Peugeot 206 byl šestý a pátý.
Šest jezdců z našeho kraje bojovalo o další body v kategorii historických automobilů. Skvěle si počínal, průběžně druhý v celkové klasifikaci, MICHAL POLEHLA z Rapotic na Třebíčsku. Jezdec týmu Japan Racing startoval s Hondou Civic EE9, obsadil dvakrát krásné druhé místo absolutně a dvakrát vyhrál třídu HA1-2000. Dvě třetí místa absolutně a dvě druhá ve třídě HA1-2000. To byly další výborné výsledky DAVIDA ŠPLÍCHALA z Bohušic u Jaroměřic nad Rokytnou s vozem VW Golf gti týmu Garage Flora. S Hondou Civic ve třídě HA-1400 se představil MICHAL NEČAS z Troubska u Brna startující v týmu MN Japan racing. Ten uspěl jak v hodnocení absolutního pořadí, kde skončil devátý a šestý a ve třídě si dojel pro dvě výborná druhá místa. K devátému závodu ve své krátké historii nastoupila sourozenecká dvojice z Náměště nad Oslavou týmu Rybníček Motorsport – ALICE a PATRIK RYBNÍČKOVI s vozem Škoda Favorit. Alice si dojela pro dvě pátá místa ve třídě HA1-1400, stejná umístění měla i v Lady Trophy a čtvrtá byla v Junior Trophy. Bratr Patrik si vyjel jako dablér v uvedené třídě dvakrát čtvrté místo. Čtvrtým a pátým místem ve třídě HA1-2000 uzavřel úspěšné starty jezdců z Vysočiny LIBOR MELICHAR z Petrůvek na Třebíčsku, který startoval s vozem Peugeot 205.
LIQUI MOLY MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2023 uzavře letošní sezónu závěrečným závodem na trati PRAMOS Divácké 13 o víkendu 8.-10. září 2023, kde pojedou společně s jezdci MAVERICK SLALOM – TROPHY a Autoklubovým závodem Česká trofej.
Fotogalerie
kompletní galerie ze závodu : Albrechtický kopec 2023 ve fotografii z pohledu jezdců z Vysočiny