Jezdci z Kraje Vysočina budou bojovat o celkové umístění v závodech automobilů do vrchu na Automotodromu v Brně.

V sobotu 16. října 2021 bude na Automotodromu v Brně uzavřena posledním závodem další úspěšná sezóna mezinárodních závodů automobilů do vrchu a slalomu  – MAVERICK HILL CLIMB CZECH a MAVERICK SLALOM – TROPHY 2021. Letošní sezóna seriálů se nese i ve znamení výrazné stopy Kraje Vysočina, a to nejen tím že dva závodní víkendy tohoto oblíbeného seriálu se odjeli na tratích Zámeckého vrchu v Náměšti nad Oslavou a Vírských serpentin nedaleko Bystřice nad Pernštejnem ale hlavně díky skvělým výkonům zástupcům z Kraje Vysočina z řad závodníků, kteří budou na brněnském závodě bojovat o výborné umístění v celkovém hodnocení celého seriálu.

V absolutním pořadí vrchařského MAVERICK HILL CLIMB CZECH bude bojovat o co nejlepší umístění mezi třemi nejlepšími David Komárek, který startuje na voze Mc F1 EVO Komvet, kterému před posledním závodem zatím patří třetí místo absolutní klasifikace z nepatrnou ztrátou na Ferdinanda Madriana (Norma M20FC McLaren) a za určité konstelace není nemožné podobě přeskočit zatím vedoucího Jiřího Špalka s Normou M20F EVO.

Mezi historiky má z krajánků nejlépe našlápnuto na parádní výsledek Tomáš Homola s BMW E30, kterému zatím patří třetí místo v absolutní klasifikace a na druhého Miloše Zmeškala s Formulí RALT 032 ztrácí pouze 2. body.

V nejslabší třídě S1 do 1600 ccm  bude hájit zatím druhou pozici v pořadí Tomáš Brůža z týmu VPK Motor před dotírajícími soupeři, před kterými má zatím nepatrný náskok.  To v silnější třídě S1 do 2000 ccm má už před posledním závodem jisté sezónní vítězství Vilém Kašpar na Škodě Fabia RS a zatím třetí místo si může vylepšit třebíčský Radek Kostelecký startující s Peugeotem 206 GT. Ve třídě S1 nad 2000 ccm by již nemělo utéct náměšťskému Františku Gruntorádovi se Škodou Octavia RS a ani třetí místo by mělo zůstat v našem kraji díky Radkovi Hurymu, který startuje s Fordem Focus RS.

V třídách plnokrevných závodních strojů ve třídě E1 do 3000 ccm bude v Brně bojovat zatím druhý David Komárek o vítězství s Pavlem Kotkem na BMW M3. Ve třídě dvoukolek nad 3000 ccm bude usilovat o své vítězství ve třídě Marek Rybníček na voze KTM X-BOW GTX, který je již osazen výkonnějším motorem Audi a zároveň závod bude fungovat jako test ostrého provozu pro příští sezónu. V nejsilnější třídě čtyřkolek  na 2000 ccm již nikdo nepřeskočí v celkové klasifikaci Kristýnu Fillovou startující na Mitsubishi Lancer EVO 9 Komvet, a již před závodem je jasné že bude korunována nejlepší ženou celého startovního pole.

Ve třídách historiků budou hájit své prozatímní druhé místa David Šplíchal na VW Golf GTi ve třídě HA1 do 2000 ccm a Tomáš Homola ve třídě HA1 nad 2000 ccm.

To v slalomovém seriálu MAVERICK SLALOM TROPHY 2021 bude bojovat o svůj životní výsledek jihlavský Radek Houska se svým Audi TT, kterému zatím patří čtvrté absolutní místo a od absolutních stupňů vítězů ho dělí jen pár bodů.

Ve třídách svedou boje o stupně vítězů dokonce jezdci Vysočiny mezi sebou. V nejslabší třídě AS-S1 do 1400 ccm si to druhé místo rozdají dokonce týmový kolegové z STK Okříšky Racing Team zatím druhý Zdeněk Smolík s Matěj Hrochem, kde oba startují na Mitsubishi Colt. Druhý regionální souboj o stupně vítězů proběhne ve třídě čtyřkolek AS-S1 nad 2000 ccm kde zatím druhý Zdeněk Mirovský z týmu AHL startující na Subaru WRX STi bude bojovat o celkové vítězství od kterého dělí pouhý jeden bod a zároveň si musí hlídat záda před dotírajícím třetím Zdeňkem Trnkou z týmu STK Okříšky Racing Team startující na Mitsubishi Lancer EVO VI.

Ve třídě As-S1 do 1600 ccm bude hájit zatím své první místo Zdeněk Podpěra na Citroenu C3 a jeho týmová kolegyně ze Skalda Racingu Blanka Dobrovolná se bude snažit probojovat na třetí místo. Probojovat se na třetí místo ve třídě do 2000 ccm bude se v Brně snažit i Petr Caha se Seatem Leon a v nejsilnější třídě AS-E1 nad 2000 ccm i jihlavský Vojta Polák z týmu SPZ Vysočina na voze Audi TT.

V Dámské trofeji již zřejmě neunikne parádní druhé místo Blance Dobrovolné na Citroenu C3, za to třetí místo bude muset ještě hájit před dotírajícími soupeřkami její týmová kolegyně Lenka Hrubanová startující na Peugeotu 206 cc .

Závěrečný závod sezóny obou seriálů, které se pojedou  v protisměru na trati dlouhé 2,435 km. Start bude umístěn pod Schwantzovou zatáčkou a cíl pak bude po projetí kolem tribuny A. V současné době  jsou seznamy přihlášených plné, pro závod do vrchu figuruje 110 jezdců, na slalom  jich je  59. Možnost poměřit se  stálými účastníky pohárových závodů využijí i špičkoví jezdci, kteří jsou ozdobou věhlasných závodů v celé Evropě. Zcela určitě bude největším lákadlem start špičkového francouzského jezdce Sebastiena Petita s vozem Nova Proto NP 01. Ten si již v loňském roce ochutnal dva české vrchy, Zámecký vrch v Náměšti nad Oslavou a Albrechtický kopec v Lanškrouně. Na startu by neměli chybět ani vynikající čeští účastníci republikového mistrovství, Miloš Beneš s Osellou či jezdci Nutrend Czech Teamu,  Václav Janík, Jiří Svoboda a David Dědek na vozech Lola, Petr Vítek také s Lolou či Jiří Mičánek na Lamborghini Huracan atd.

Po pátečních večerních administrativních  a technických přejímkách jezdců a vozů od 18.00 do 23.00 hodin,  bude sobotní program zahájen po povinné rozpravě všech jezdců s ředitelem závodu, první tréninkovou jízdou v 8.00 hodin. Vlastní závodní jízdy začnou v obou seriálech od 10.00 hodin a předpoklad jejich ukončení by měl být nejpozději do 18.00 hodin.

Pro diváky bude připraven vstup zdarma na přírodní tribunu C, vstupné do  paddocku  bude stát Kč 100,-.

„Důležité je upozornění  pro jezdce a jejich doprovody, že se budou muset při vjezdu do areálu AMD prokázat buď potvrzením o PCR testu nebo provedením antigenního testu  či prokázaném očkování dvěma dávkami proti Covid 19“

Více informací o závodě na stránkách : www.maverickrescue.cz

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*