Jezdci Kraje Vysočina byli na Zámeckém vrchu úspěšní.

O prvním květnovém víkendu se uskutečnil v Náměšti nad Oslavou tradiční závod automobilů, letos již XXXVII. ročník Zámeckého vrchu MANN-FILTER 2018. Na start se postavilo rekordních 144 jezdců , aby změřili své síly a umění ve dvou samostatných seriálech. Jednak to byl závod Mistrovství ČR soudobých a historických automobilů a Česká trofej a dále pak mezinárodní pohárový závod Maverick Rescue Euro Cup 2018. Absolutní vítězství z obou závodů a nový traťový rekord 53,28 sekundy, si z Náměště nad Oslavou odvezl Miloš Beneš na voze Osella FA 30.

V obou seriálech se představila řada jezdců z našeho Kraje Vysočina a podívejme se, jak si vedli. V českém mistráku byl nejlepší náměšťský jezdec Marek Rybníček na Fordu Fiesta WRC EVO z týmu Liqui Moly Racing, když v sobotu byl absolutně druhý a v neděli skončil třetí a v obou závodech byl nejrychlejší mezi cestovními vozy. Velkou smůlu měl loňský absolutní mistr republiky a obhájce dvojnásobného vítězství na Zámeckém vrchu, David Komárek. Toho po průjezdu cílem druhé sobotní tréninkové jízdy potkala technická závada na motoru jeho vozu Norma M20 FC KOMVET a tím pro něho skončil letošní ročník závodu. Ve stejném týmu hostoval další domácí jezdec, Drahoslav Šubert, startující s Mitsubishi Lancer WRC 05. V obou závodech dosáhl na čtvrté místo v absolutním pořadí a vyhrál třídu E1 nad 3000 ccm. Dalším náměšťským jezdcem, který se představil na domácím vrchu, byl František Gruntorád s Renaultem Clio RS.  Ve třídě A do 2000 ccm si dojel dvakrát pro druhé místo.   V soutěži o Českou trofej startoval Vojtěch Staněk z Chroustova na Třebíčsku s vozem Citroen C2 ve třídě E1 H do 1600 ccm, kde skončil dvakrát na třetím místě.

V mezinárodním závodě Maverick Rescue Euro Cup 2018 se mezi 74 startujícími vedl v obou závodech nejlépe rakouský jezdec Alexander Frank se sportovním  vozem PRC S4. Z našeho kraje se v závodech   představilo 17 jezdců na soudobých  a 4 na historických vozech. Nejpočetněji byl zastoupen tým VPK motors z Kuroslep u Náměště nad Oslavou. Nejrychlejší z nich byl Jaroslav Kašpar na Mitsubishi Lancer EVO IX, který byl absolutně na pátém a šestém místě a dvakrát vyhrál třídu S1 nad 2000 ccm/4 WD. Do desítky nejrychlejších se vydal ještě druhý z Kašparů, Vilém. Ten skončil devátý a osmý a opanoval třídu S1 do 2000 ccm s vozem Škoda Fabia RS. Dablér na tomto voze, Filip Cakl skončil ve stejné třídě druhý a třetí. S Hondou Civic 1.6 startoval Dominik Porazil, který ve třídě E1 do 1600 ccm obsadil šesté a páté místo. Jako dableři startovali s vozem Ford Fiesta ve třídě S1 do 1600 ccm Miroslav Drtílek a Libuše Kožnarová. Drtílek byl ve třídě dvakrát třetí a Kožnarová startovala pouze v sobotu a vybojovala čtvrté místo.  Čtyři jezdci soutěžili ve třídě E1 do 1400 ccm třebíčského týmu, Skalda Racing. Nejrychlejší z nich byl Roman Karbaš s Hondou Civic, který skončil dvakrát na čtvrtém místě. Jeho dablér, Zdeněk Podpěra dojel dvakrát sedmý. Druhou dablerskou dvojici tvořili  David Oravec a Milan Strozs  se Škodou Fabii. Výsledkem jejich snažení bylo u Oravce dvakrát páté místo a Strozs byl dvakrát šestý. Ve skupině formulových vozů startoval třebíčský jezdec z týmu GT2 motorsport Pavel Langer. Ten představil vůz Autola 1/04 s nimž dojel v absolutním pořadí dvakrát na pěkném sedmém místě a dvakrát vyhrál třídu E2/C do 1600 ccm. Zcela nově postavený vůz Peugeot 106 týmu Maxspeed z Lipníku u Třebíče, představil Martin Hort. V sobotu byl úspěšný, dojel celkově na 10. místě a vyhrál třídu E1 do 1600 ccm, v neděli musel již v tréninku pro závadu vozu odstoupit. David Borkovec byl dalším úspěšným domácím jezdcem týmu B+H Motorsport, když se Škodou Fabii TDi dvakrát vyhrál třídu E1 do 2000 ccm. Druhou  a třetí příčku ve třídě E1 nad 2000 ccm dvojkolek, vybojoval jihlavský jezdec Tomáš Homola z týmu SPZ – VYSOČINA s vozem BMW E30. Dvě druhá místa si vyjela Kristýna Fillová ze Sudic u Náměště nad Oslavou na Mitsubishi Lancer EVO ve třídě S1 nad 2000 ccm – s pohonem obou náprav. Úspěšný byl také jezdec ze Světlice u Humpolce, Bohuslav Krejčí, startující za tým KR pro Škoda historik ve třídě E1 do 1400 ccm, který jeden závod vyhrál a ve druhém skončil třetí s vozem Škoda Rapid. S technickými problémy tentokrát bojoval třebíčský jezdec Zdeněk Mirovský z týmu AHL se svým vozem Škoda Felicia, ale přesto dojel ve třídě E1 do 2000 ccm na čtvrtém a pátém místě.

Mezi 24 historiky si vedli velice dobře jezdci týmu Historic racing club Jihlava. Nejlepší byl Milan Zelený z Vílance se Škodou 130 LR, který byl v sobotu třetí a v neděli druhý. Ve třídě HA 1 do 1300 ccm skončil na druhém místě a v neděli pak vyhrál. Josef Kružík z Cerekvičky na stejném voze si dojel dvakrát pro páté místo. Opel Kadett GSi byl úspěšný pro Pavla Vratila a Miroslava Bužgu z Jihlavy. Vratil byl v sobotu absolutně čtvrtý, v neděli se pak  dostal na stupně vítězů za  třetí nejrychlejší výsledek a vyhrál dvakrát třídu HA1 do 2000 ccm. Týmový kolega Bužga skončil ve třídě dvakrát na pátém místě.

Z tohoto přehledu je vidět, že jezdci z Vysočiny byli úspěšní a z Náměště nad Oslavou si vedle pěkných pohárů odvezli i body do celkového hodnocení letošní sezóny. Tyto zisky mohou jezdci rozšířit při dalším závodě v Kraji Vysočina, který se pojede po jedenácti létech na trati Vír – Bystřice nad Pernštejnem ve dnech 8. – 10. června společně s prvním podnikem Autoslalomu Maverick Rescue Euro Cup 2018.

 

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*