Domácí jezdci z Kraje Vysočina patřili na Vírských serpentinách k nejrychlejším a odvezli si plno pohárů.

O posledním červnovém víkendu se uskutečnil druhý podnik letošního seriálu mezinárodních závodů automobilů do vrchu – Maverick Hill Clim Czech 2021 a třetí Maverick Slalom Trophy 2021.Mezi plejádou 140 jezdců se na domácí vysočinské trati představilo patnáct jezdců v závodě do vrchu a devět jich  startovalo v soutěži slalomářů. Pojďme se podívat jak si naši jezdci v těchto víkendových závodech vedli  a jaké je jejich postavení v průběžném hodnocení před dalším domácím závodem, který se uskuteční o víkendu 9. – 11. července 2021 v Náměšti nad Oslavou jako MANN-FILTER  XXXX. Zámecký vrch.

MHCC  závod do vrchu – soudobé automobily

Fillová Kristýna – Mitsubishi HULK 9 – E1+3000 4WD – Vírské serpentiny 2021

Nejúspěšnější byla nejrychlejší žena ve startovním poli, Kristýna Fillová ze Sudic u Náměště nad Oslavou, startující za znojemský tým KRTZ motorsport s vozem Mitsubishi HULK 9. V obou závodech obsadila páté místo v absolutním pořadí, dvakrát vyhrála třídu E1 nad 2000 ccm čtyřkolek a připsala si dvě vítězství v Lady Trophy. Po čtyřech závodech je v hodnocení na sedmém místě s 22 body mezi soudobými vozy, ve třídě ji patří první místo s 80 body a také vede Lady Trophy se stejným počtem bodů. Smolný víkend zažil David Komárek z Okříšek (KRTZ motorsport) s vozem Mc F1 EVO. Ten v sobotní první jízdě vytvořil nový rekord trati časem 1:20,41 min. (průměrná rychlost 129,834 km/hod.). Ve druhé jízdě ho zradila elektronika, která ho zastavila v polovině trati a bylo bohužel po závodění. V neděli se znovu objevil na startu a to jako dablér týmového kolegy Milana Motálka s vozem Mitsubishi Lancer EVO 5. Po součtu časů z obou jízd nakonec skončil na desátém místě absolutně a na své konto si připsal jeden bod, celkově jich má 31 a patří mu pátá příčka a ve třídě E1 do 3000 ccm/2 WD mu patří třetí místo se 40 body. Ve třídě E1 nad 2000 ccm čtyřkolek si úspěšně vedl již zmiňovaný Milan Motálek   z Třebíče. Ten si dojel pro páté a šesté místo, má 34 bodů a patří mu ve třídě třetí příčka. Ve skupině E1 startovali ještě další dva naši jezdci. Ve třídě do 2000 ccm to byl Lukáš Sládek  (Sládek  racing team) s vozem Peugeot 206 GTi ze Žďáru nad Sázavou. Ten skončil pátý a šestý, celkově má 22 bodů a patří mu šesté místo ve třídě. V nejslabší třídě do 1400 ccm skončil na čtvrtém a třetím místě třebíčský jezdec David Oravec (Skalda Racing) na voze Škoda Fabia. Ten má na svém kontě 34 bodů a je třetí.

Kašpar Vilém – Škoda Fabia RS TDi – S1+2000 2WD – Vírské serpentiny 2021

Početná skupina jezdců z Vysočiny startovala ve skupině S1. Skvěle si vedl ve třídě S1 do 2000 ccm jezdec z Rapotic Vilém Kašpar (VPKmotors) s vozem Škoda Fabira RS. Ten si po dvou vítězných závodech na Slováckém kopci připsal další dvě výhry, má 80 bodů a je na čele této třídy. V této třídě dále startoval třebíčský jezdec Radek Kostelecký (KOSTA motor) na voze Peugeot 206 GT, který si za čtvrté a páté místo připsal 18 bodů, celkově jich má 38 a patří mu třetí příčka. V S1 do 1600 ccm bodoval za dvě třetí místa Tomáš Brůža (VPKmotors) s Fordem Fiestou. Celkově je ve třídě na čtvrtém místě se 40 body.

Houska Roman – BMW M3 – S1+2000 2WD – Vírské serpentiny 2021

Pět jezdců měla  Vysočina  ve třídě S1 +2000 ccm dvoukolek. Jihlavský Roman Houska (SPZ-VYSOČINA) s BMW M3  skončil v sobotu pátý, v neděli si polepšil a získal třetí pozici. Celkově si vyjel ve dvou podnicích 45 bodů a je třetí. Úspěšné byly i dvě dablérské dvojice. Radek Hury z Velkého Beranova a Luděk  Doubek z Jihlavy týmu HaD Racing s Fordem Focusem ST. Hury skončil dvakrát na čtvrtém místě , celkově má 44 bodů a je na čtvrté příčce. Doubek v sobotu skončil osmý, v neděli pak sedmý, má 14 bodů a patří mu deváté místo. Druhou dvojici tvořili jezdci z Náměště nad Oslavou – Faňa Gruntorád a Jiří Borkovec. Ti startovali s osvědčenou Škodou Octavii RS s níž Gruntorád vybojoval dvě pátá místa a stejné umístění mu patří v průběžném hodnocení se 32 body. Borkovec skončil dvakrát na šestém místě a s 20 body je celkově šestý.

MHCC závod do vrchu – historické automobily

Homola Tomáš – BMW E30 – HA1+2000 – Vírské serpentiny 2021

Jihlavský jezdec Tomáš Homola (SPZ-VYSOČINA) s vozem BMW E30 si vyjel v absolutním pořadí v sobotu třetí místo a v neděli druhé a ve třídě HA1 nad 2000 ccm skončil dvakrát druhý. Toto umístění mu patří s 54 body v průběžném pořadí a je na druhém místě ve třídě se 60 body. Letošní premiéru si ve Víru odbyl David Šplíchal (garage flora) z Bohušic nedaleko Jaroměřic nad Rokytnou. Osvědčený VW Golf gti ho v sobotu dovezl na šesté a v neděli pak na čtvrté místo absolutně, ve třídě HA1 do 2000 ccm byl třetí v sobotu, v neděli třídu vyhrál. Se 16 body je absolutně na sedmém místě, ve třídě je s 32 body čtvrtý.

MST závod slalomu

Devět jezdců z Vysočiny se představilo na třetím podniku letošního seriálu Maverick Slalom Trophy 2021, který měl na startu 42 soutěžících a vedli si celkem dobře.

Homola Tomáš – BMW E30 – HA1+2000 – Vírské serpentiny 2021

Ve skupině E1 startovala dablérská dvojice Radek Houska z Jihlavy a Vojtěch Polák z Cejle u Jihlavy. Jezdci týmu SPZ-VYSOČINA jeli ve třídě AS-E1 nad 2000 ccm s vozem Audi TT. Radek Houska byl v sobotním závodě v absolutním hodnocení na devátém a v neděli pak na šestém místě, ve třídě  čtvrtý a druhý. Celkově mu patří 112 bodů a je sedmý, ve třídě je druhý se 70 body. Jeho kolega Vojtěch Polák dojel v absolutním pořadí na osmnáctém a čtrnáctém místě s 37 body je na jednadvacátém místě, ve třídě byl šestý a pátý a patří mu páté místo s 36 body. Třetím startujícím v této třídě byl náměšťský jezdec Jiří Borkovec. Ten se Škodou Octavii RS se v nedělním závodě umístil v absolutním pořadí jako sedmnáctý za což získal 4 body a je osmatřicátý. Ve třídě skončil osmý a šestý, má 36 bodů a je na pátém místě.

Caha Jan – Seat Leon 1.9 TDi – AS-S1+2000 4WD – Vírské serpentiny 2021

Jako vítr vlétl do svého prvního slalomového klání Jan Caha (TVVR Racing Team) z Číchova, který startoval s vozem Seat Leon ve třídě AS-S1+2000ccm čtyřkolek. V sobotním závodě skončil šestý absolutně a vyhrál třídu. V neděli se mu „přilepila smůla na auto“   a musel ve druhé jízdě vzdát. I tak mu patří v absolutním pořadí 24. místo se 26 body, ve třídě jich má 20 a je pátý.

Ve třídě dvoukolek AS-S1+2000 ccm se představil pouze v nedělním závodě Lukáš Marek (Historic Racing Club Jihlava) se závodním vozem BMW 328i. Absolutně skončil dvacátý, ve třídě byl druhý, celkově má 27 bodů a patří mu čtvrtá pozice.

Trojice soutěžících bojovala o body ve třídě AS-S1 do 1600 ccm. Všichni startovali v třebíčském týmu Skalda Racing. Dablérskou dvojici opět tvořili Zdeněk Podpěra z Náměště nad Oslavou a Blanka Dobrovolná ze Zahrádky u Náměště nad Oslavou. Další pak byla pravidelná účastnice Lenka Hrubanová z Třebíče. Podpěra s Dobrovolnou jeli na voze Citroen C2 VTS. Podpěra vyhrál oba závody a třídu vede se 112 body, Dobrovolná dojela jednou čtvrtá a jednou pátá, má celkově 55 bodů a patří ji páté místo. V hodnocení Lady Trophy skončila dvakrát druhá, stejné umístění ji patří v celkovém hodnocení, kde získala 75 bodů. Lence Hrubanové s Peugeotem 206cc patřilo dvakrát šesté místo a v Lady Trophy skončila dvakrát třetí. Ve třídě nasbírala 36 bodů a je šestá, v LT je třetí  se ziskem 71 body.

Hroch Matěj – Mitsubishi Colt – AS-S1-1400 – Vírské serpentiny 2021

V nejslabší třídě AS-S1-1400 ccm se v nedělním závodě prezentoval Matěj Hroch (STK Okříšky RT) z Heraltic. Startoval s vozem Mitsubishi Colt, vyhrál třídu a byl první v hodnocení Junior Trophy. Ve třídě mu patří druhé místo s 50 body, v JT je čtvrtý se 47 body.

Slalomáři budou o body bojovat až 1. srpna 2021 na trati Automotodromu Brno.

Foto : Jiří Navrkal – Motor Vysočiny


Výběr z fotogalerie

kompletní fotogalerii může shlédnout na tomto odkazu : 4. Vírské serpentiny 2021 ve fotogalerii z pohledů jezdců z Kraje Vysočina.

Leave a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*