Více jak sto dvacet jezdců se o prvním květnovém víkendu sjelo do Náměště nad Oslavou na tradiční závod automobilů – 43. Zámecký vrch MANN- FILTER 2024. Na trati dlouhé 2030 metrů bojovali účastníci o body do seriálu Liqui Moly Mistrovství České republiky soudobých a historických automobilů a České trofeje 2024. O další body bojovali účastníci v Mezinárodním závodě automobilů do vrchu – Maverick Hill Climb Czech 2024 soudobých a historických automobilů.
LIQUI MOLY Mistrovství České republiky 2024 soudobých automobilů
V tomto seriálu měla Vysočina zastoupení v pěti startujících. Nejlépe si vedl okříšský jezdec David Komárek, který v obou závodech skončil v absolutním pořadí na třetím místě. Startoval s vozem McLaren F1 EVO 2019 za Komvet racing – KRTZ motorsport ve Skupině 1, kterou dvakrát vyhrál. V barvách KOMVET RACINGU se představil brněnský jezdec Jiří Špalek, který si dvakrát vyjel v absolutním pořadí čtvrté místo. S vozem Norma M20F EVO startoval ve třídě E2-SC-3000, kde obsadil dvakrát třetí stupínek. Úspěšně si také vedla členka Komvet racing – KRTZ motorsport Kristýna Fillová s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX z Okříšek. Ta byla v absolutním pořadí na desátém a třináctém místě a ve Skupině 1 byla dvakrát druhá. Čtveřici okříšského KOMVET RACINGU posilnil Jaromír Malý, který skončil dvakrát absolutně na třiadvacátém místě a ve Skupině 4 si s Toyotou Yaris GR dojel pro dvě druhá místa.
Šesté a osmé místo si na domácí trati vyjel v absolutním hodnocení jezdec týmu LIQUI MOLY Racing Teamu Marek Rybníček s vozem KTM GTX-BOW. Startoval ve Skupině 2, kterou v obou závodech vyhrál.
Autoklub Česká trofej 2024
Tři účastníci z Kraje Vysočina startovali v tomto seriálu. Zde si suverénně vedl další z jezdců KOMVET RACIINGU, okříšský Milan Motálek s vozem Mitsubishi Lancer EVO VI. Ten vyhrál absolutně oba závody a stal se dvakrát nejlepším jezdcem ve třídě E1H+2000. Druhé a třetí místo si vyjel jezdec z Lipníku u Hrotovic Martin Hort v celkovém pořadí. S vozem Peugeot 106 pak vyhrál oba závody ve třídě E1H-1600. S vozem Toyota Yaris GR startoval v týmu KOMVET RACING Zdeněk Trnka z Okříšek. Ten si vyjel celkově deváté a osmé místo a dvakrát skončil ve třídě E1H+2000 těsně za stupni vítězů na čtvrtém místě.
Autoklub Mistrovství České republiky historických automobilů 2024
V tomto seriálu na Zámeckém vrchu mezi šesti účastníky nebyl žádný z Kraje Vysočina.
Třetím podnikem bude Mistrovství České republiky v závodech soudobých a historických automobilů pokračovat 18. a 19. května 2024 na trati Ústecké 21 v Ústí nad Orlicí.
LIQUI MOLY Maverick Hill Climb Czech 2024 – soudobé automobily
Na start druhého podniku letošního seriálu MHCC 2024 nastoupilo 45 soutěžících se soudobými automobily a z nich bylo 11 z Kraje Vysočina. Nejúspěšnějším byl k překvapení všech Jakub Lavický z Velkého Meziříčí, který startoval s vozem Fiat 126. Jezdec týmu Auto Eurodiesel dojel v obou závodech v absolutním pořadí na devátém místě a ve třídě E1-1400 si vyjel dvě třetí místa. TOP desítku absolutního pořadí uzavřel v sobotním závodě Vilém Kašpar se Škodou Fabii RS z rapotického týmu VPKmotors. V neděli skončil jedenáctý a v obou závodech vyhrál ve třídě S1-2000. Desátý absolutně skončil v nedělním závodě další velkomeziříčský jezdec Jiří Valla s Mitsubishi Lancer. Ten v sobotu nestartoval a tak si vše vynahradil ve druhém závodě, kde se umístnil ještě ve třídě S1+2000/4WD na třetím místě. Těsně za desítkou nejlepších skončil v sobotním závodě Jiří Kaňka ze Zlatkova u Bystřice nad Pernštejnem. Jezdec týmu JK GARAGE RACING se Subaru Impreza WRX STi skončil celkově jedenáctý a ve třídě S1+2000/4WD si vybojoval třetí místo. V neděli absolvoval úvodní jízdu, ve druhé měl drobnou kolizi a tím pro něj závod skončil. Pro jeden mistrovský bod si za devatenácté místo dojel v sobotu Bohuslav Krejčí z Humpolce na voze Škoda Rapid 130 RH. Jezdec týmu KR pro Škoda historik v neděli skončil dvaadvacátý a ve třídě E1-1600 si dojel pro třetí a čtvrté místo. Po dvou čtvrtých místech ve třídě S1-1600 z brněnského
Automotodromu si na Zámeckém vrchu připsal dvě třetí místa devatenáctiletý David Princ z Moravského Krumlova startující v rapotickém týmu Japan racing s vozem Honda Civic Crx 2g. Při svém druhém startu si připsal také dvě vítězství v Junior Trophy. Ve stejné třídě S1-1600 ještě startoval Miloš Nováček ze Lhánic týmu Japan racing +VPK s Hondou Civic vti. V sobotu skončil na čtvrtém místě, v neděli třídu vyhrál. Dvě čtvrtá místa si vyjel jezdec týmu VPKmotors ve třídě S1-2000 Tomáš Brůža ze Zastávky u Brna na voze Škoda Fabia RS. Ondřej Turičík z Víru u Bystřice nad Pernštejnem s Peugeotem 206 se zúčastnil Zámeckého vrchu pouze v sobotu, kde se jezdec Turičík motorsportu ve třídě E1-1600 umístnil na pátém místě. Mezi formulovými vozy třídy E2/SS-2000 jsme měli dublérskou dvojici z Třebíče, otce Zdeňka Špačka a dceru Janu Špačkovou, kteří startovali s osvědčenou Formuli Ford Mygale. Zdeněk Špaček si vyjel dvě druhá místa, Jana pak skončila dvakrát třetí. V hodnocení Lady Trophy byla v sobotu třetí, v nedělním závodě zvítězila.
LIQUI MOLY Maverick Hill Climb Czech 2024 – historické automobily
Sedmnáct jezdců se postavilo na start s historickými automobily z nichž bylo sedm z našeho Kraje Vysočina. Nejlépe si z nich vedl Michal Polehla z rapotického týmu Japan racing. S vozem Honda Civic EE9 dvakrát skončil v absolutním pořadí na třetím místě. Dvě vítězství si připsal ve třídě HA1-2000. O místo níže, tedy čtvrtý absolutně, se umístil jihlavský Tomáš Homola z týmu SPZ-Vysočina. Ten startoval s BMW E30 v nejsilnější třídě HA1+2000 a dvakrát dojel na druhém místě. Dvě absolutně pátá umístění patřila Dominiku Melicharovi z Petrůvek na Třebíčsku týmu Domass Hospital. Startoval v nejslabší třídě HA1-1400 s Hondou Civic EF a dvakrát si odvezl prvenství. V této třídě jsme měli ještě trojí zastoupení. Dvě třetí místa vybojoval Patrik Rybníček z Náměště nad Oslavou týmu AP Rybníček s vozem Škoda Favorit. Čtvrté a páté místo obsadila jeho sestra a také dablérka Alice Rybníčková. Ta si v Lady Trophy připsala čtvrté a druhé místo, v hodnocení Junior Trophy pak byla dvakrát druhá. Pouze v nedělním závodě se představil Miroslav Kališ z Hodejic u Slavkova, který startoval v tým VPKmotors se Škodou 110R a vyjel si třetí místo ve třídě. S formulovým vozem Ford Van Diemen startoval ve třídě HA2 třebíčský jezdec Radek Kostelecký z týmu Kosťa Motorsport a v obou závodech vyhrál.
Seriál LIQUI MOLY Maverick Hill Climb Czech bude pokračovat 15. – 16. června 2024 VII. ročník Vírských serpentin na trati Vír – Bystřice nad Pernštejnem. Součástí bude třetí závod letošního seriálu MZAV Maverick Slalom – Trophy 2024.