Diváky uzavřely letošní sezónu Liqui Molly Mistrovství ČR automobilů do vrchu

David Komárek – McLaren F1 EVO – Diváky 2019

Dvanácti dílný seriál Liqui Moly Mistrovství ČR automobilů do vrchu byl uzavřen dvojzávodem XIV. PRAMOS  Divácké 13 na jižní Moravě nedaleko Hustopečí. Na trať dlouhou 2400 metrů vyrazilo bojovat o poslední body do mistrovství ČR 21 jezdců se soudobými vozy, 4 s historickými a 22 jich jelo v soutěži České Trofeje.

David Komárek na stupních vítězů na 2. místě v Divákách 2019

O absolutním mistru republiky, o vítězích některých divizí, skupin či tříd bylo rozhodnuto již po závodech v Ústí nad Orlicí. Přesto se do Diváků sjela početná skupina jezdců, kteří si to „rozdali“ v bojích o druhá či další místa. Příkladem byl Václav Janík z Nutrend ACCR Czech Teamu, který dvěma vítězstvími s vozem Norma M20FC Turbo vybojoval druhé místo v absolutním pořadí domácího šampionátu, když se se 115 body zařadil za absolutními mistra Miloše Beneše. Na startu nebyl Marek Rybníček a tak skončil absolutně na třetím místě s 81 body. Této situace využil k prvnímu mistrovskému účinkování v letošní sezóně David Komárek (poprvé jel volný závod na Albrechtickém kopci na počátku srpna), když osedlal vůz McLaren F1 EVO 2019, s nímž letos závodil o body do Mistrovství Evropy právě náměšťský jezdec Marek Rybníček. Návrat na závodní trať měl Komárek se vším co si mohl přát. Dvakrát druhé místo v absolutním pořadí – v obou případech za Václavem Janíkem, v sobotu před třetím Alešem Mlejnkem (Gloria C8F) a v neděli před Jaroslavem Surowkou (Norma M20). Byl dvakrát první v divizi II, ve skupině E2-SH a třídě E2-SH do 3000 ccm. Na trati měl v poslední zatáčce také svůj „FAN club“, který ho povzbuzoval a rozvinul i banner Davidova portrétu.

Kristýna Fillová – Mitsubishi Lancer EVO Black – Diváky 2019

Velký význam měl start v Divákách pro mladou závodnici Kristýnu Fillovou  ze Sudic nedaleko Náměště nad Oslavou, která letos jezdí za tým KRTZ motorsport s vozem z dílen okříšského týmu Komvet Racing Davida Komárka, Mitsubishi Black EVO ve třídě E2-SH nad 3000 ccm. Před závěrečným podnikem byla Fillová na druhém místě v divizi II, ale v zádech měla ještě čtyři jezdce, kteří čekali na nějakou její chybu, aby se mohli dostat před ní. Až na Oskara Beneše přijeli zbývající tři, Jiří Ošmera, Michal Svozil i Josef Dohnálek. V sobotu se málem dočkali, protože Kristýna udělala, jak se sama přiznala v reportáži Světa motoru na ČT Sport, že udělala drobnou chybičku v jedné ze třinácti zatáček, ale vůz se ji podařilo nakonec udržet na trati. Bohužel to stálo Kristýnu pád o několik míst, hlavně v divizi II, kde skončila na pátém místě, ale to bylo všechno. V neděli svým výkonem po sečtení časů z obou jízd skončila v divizi II na druhém místě za Davidem Komárkem, byla druhá ve skupině E2-SH a vyhrála třídu E2-SH nad 3000 ccm. Tento výsledek znamenal historický úspěch Kristýny Fillové v její dosavadní  závodnické kariéře, neboť získala titul vícemistra ČR v divizi II za Markem Rybníčkem, stejné pořadí je i ve skupině E2-SH . Úspěšná byla i v absolutním hodnocení seriálu Liqui Moly Mistrovství ČR, kde skončila na 18. místě se ziskem 17 bodů.

Úspěšný návrat také zaznamenal jezdec Liqui Moly Racing Teamu v AČR Jirka Špalek. Ten naposled startoval na evropském kopci Ecce Homo ve Šternberku na počátku června, kde však pro závadu motoru závod nedokončil a vůz nebyl doposud  zprovozněn. A tak se rozhodl domluvit se s týmem Václava Janíka a ten mu k tomu závodu zapůjčil vůz Norma M20FC pro třídu E2-SC do 2000 ccm. Špalek startoval za tým Autoklub JV Sport Racing v AČR a dojel si dvakrát pro páté místo v absolutním pořadí, v divizi III byl dvakrát 4, ve skupině skončil třetí a čtvrtý a ve třídě byl druhý a třetí.

Martin Hort – Pegueot 106 Maxi – Diváky 2019

V České Trofeji vyrazil bojovat za úspěchem jezdec z Lipníku u Třebíče,  Martin Hort. Ten v letošním roce startoval s velice rychlým Peugeotem 106 žluté barvy a jen málo bodů mu stačilo získat v závěrečném závodě v Divákách ke splnění jeho cíle. A to se mu podařilo. V sobotu po drobném zaváhání skončil absolutně na jedenáctém místě, ale vyhrál svoji třídu E1H do 1600 ccm. V nedělním závodě byl mezi 22 startujícími klasifikován na pátém místě a opět vyhrál  třídu a tím získal  titul Vítěz České Trofeje ve třídě E1H do 1600 ccm. V celkovém pořadí letošního šampionátu České Trofeje skončil Martin Hort na desátém místě se 33 body.

Comments are closed.