David Komárek na V. Vírských serpentinách 2022 lámal rekordy

O posledním červnovém víkendu se uskutečnil pátý podnik letošní série mezinárodních závodů automobilů do vrchu Maverick Hill Climb Czech 2022 na trati 2900 metrů dlouhé mezi Vírem a Bystřici nad Pernštejnem. Vedle hlavních závodů se uskutečnily i rámcové podniky – v sobotu o Pohár obce Vír a v neděli pak o Pohár města Bystřice nad Pernštejnem. Přípravě závodů byla ze strany promotérské organizace, obce Vír a města Bystřice nad Pernštejnem věnována maximální pozornost, což dokazuje i fakt, že Kraj Vysočina převzal nad podnikem záštitu.  Na startovní čáru se v obou víkendových závodech postavila téměř sedmdesátka jezdců, kteří změřili svoje dovednosti na závodní trati, jednoho z nejvýznamnějších motoristických podniků na Vysočině.

 

David Komárek překonal dvakrát traťový rekord na Vírských serpentinách 2022

Maverick Hill Climb Czech 2022 – soudobé automobily

Kategorii závodů soudobých automobilů vyhrál po oba dva dny s přehledem David Komárek s vozem Mc1F EVO Komvet, který startoval za KRTZ motorsport KOMVET racing. Po oba dva dny by se mohly závody mít název – festival rekordů Davida Komárka. Hned v úvodní sobotní závodní jízdě překonal dosavadní traťový rekord Ferdinanda Madriana z Rakouska z roku 2021, který byl 1:21,51 min. Komárek zajel nový rekordní časem 1:19,16 min. což znamenalo průměrnou rychlost 131,35 km/hod. V první závodní jízdě nedělního programu svůj rekordní čas opět zlepšil a jako první a jediný se dostal pod 1:19 min., na 1:18,67 min. a průměrná rychlost činila 132,29 km/hod. Za dvě vítězství získal dalších 40 bodů a celkově jich má 195. Dvě vítězství si také odvezl za prvenství ve třídě E1-3000/2WD. Dvakrát druhá skončila Komárkova týmová kolegyně Kristýna Fillová s Mitsubishi EVO Komvet. V celkovém průběžném hodnocení je na třetím místě se ziskem 92 bodů. Dvojnásobné vítězství si připsala ve třídě E1+2000/4WD. Na třetím až šestém místě byli v obou závodech stejní jezdci. Třetím stupeň si vybojoval Pavel Ulman (ZRT motorsport Ulman) s BMW E30, dvě prvenství získal ve třídě E1+3000/2WD. Čtvrtý v pořadí skončil František Grüner s BMW 340i V8 e30, ve třídě E1+3000/2WD byl dvakrát druhý. Bývalý profesionální hokejista NHL Filip Kuba (UB racing team) z Ostravy, skončil se Subaru sti na pátém místě a ve třídě E1+2000/4WD byl dvakrát druhý. Šesté místo opanoval jezdec týmu Komvet Racing Lukáš Padrta. Ten startoval se svým oblíbeným Mitsubishi Evo IX ve třídě S1+2000/4WD, kterou dvakrát vyhrál. O sedmé a osmé místo se podělili Josef Dohnálek (Tužka Racing) Citroen C2 VTS – s sobotu sedmý, v neděli osmý, a Filip Krejčí (HOKRmotors Racing) se Subaru Impreza Type RA – v sobotu osmý, v neděli sedmý.  Dvě devátá místa si z Víru odvezl Petr Türk (TR Motorsport CHEMWORK) s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Desítku nejrychlejších v obou závodech uzavřel z týmu Tužka Racing Jiří Filipín s vozem Suzuki Swift GTI.

Nejrychlejším historikem letošního ročníku Vírských serpentin byl Petr Žáček na Audi Quattro Sport

Maverick Hill Climb Czech 2022 – historické automobily

Po hvězdné dráze opět ujížděl mezi historiky Petr Žáček z týmu LEGENDY s vozem Audi Sport Quattro S1. Ten si na svůj účet připsal deváté a desáté vítězství a celkově má 200 bodů. Dvě druhá místa si vyjel Tomáš Homola (SPZ-Vysočina) na BMW E30. Tomu patří celkově druhé místo se 109 body. Celkově má 81 bodů David Šplíchal (Garage Flora – VW Golf Gti). Ten se posunul po dvou třetích místech z posledních závodů na třetí místo o jediný bod před Rakušana Thomase Schütze (Team Schütz – VW Golf I), který ve Víru dojel v sobotním závodě na čtvrtém místě, v neděli byl šestý. Dvě pátá pořadí si vyjel Michal Polehla (Japan Racing) s Hondou Ee9 Civic a s 68 body je také na pátém místě.

Druhá nejrychlejší absolutně a nejrychlejší ženou závodního víkendu na Vírských serpentinách byla Kristýna Fillová na Mitsubishi EVO Komvet

Maverick Hill Climb Czech 2022 – Lady Trophy

Jedinou zástupkyní něžného pohlaví byla na Vírských serpentinách Kristýna Fillová s Mitsubishi EVO Komvet. Ta si tímto připsala dalších 40 bodů a celkově jich má už za deset vítězství 200.

Adam Kowalski na Peugeotu 106 nejrychlejší junior Vírských serpentin 2022

Maverick Hill Climb Czech 2022 – Junior Trophy

Čtyři junioři obsadili v obou závodech stejná pořadí. Prvenství získal Adam Kowalski  (KOWALSKI  motorsport) s Peugeotem 106 rallye a se 172 body vede celkové hodnocení. Druhý byl Michal Melša (TRT – Toyota MR2), který je se 117 body na třetím místě. I přestože Adam Franta (TWR racing – Ford Fiesta Mk4) skončil dvakrát třetí, získal 24 bodů a celkově je na druhém místě se 145 body. Čtvrtý byl Tomáš Kostelecký (Kosťa Motor) s Peugeotem 206 GT) a stejné pořadí mu patří celkově s 86 body.

Jiří Valla na Mitsubishi EVO VI zvítězil ve volném závodě o Pohár obce Vír

Rámcové závody – Pohár obce Vír a o Pohár města Bystřice nad Pernštejnem

V sobotním závodě o Pohár obce Vír kraloval Jiří Valla s Mitsubishi Lancer EVO VI. Druhý byl s dalším Mitsubishi EVO Tomáš Doležal a trojici nejlepších doplnil Matěj Řemínek se Seatem Leon. Tento jezdec si za nedělní vítězství v závodě odvezl Pohár města Bystřice nad Pernštejnem. Druhý skončil se Škodou 130 RS Jiří Bureš a třetí dojela Jana Špačková s formulí Mygale Formule Ford.

Matěj Řemínek na Seatu Leon zvítězil v nedělním závodě o Pohár města Bystřice nad Perštejnem

Seriál Mezinárodního mistrovství v závodech automobilů do vrchu Maverick Hill Climb Czech 2022, pokračuje v polovině července závodní víkendem na IX. Vrbenském vrchu ve Vrbně pod Pradědem, kde startovní pole doplní i účastnící Mistrovství České republiky v závodech automobilů do vrchu.  


kompletní fotogalerii najdete na tomto odkazu : Vírské serpentíny 2022 ve fotografii

Zdroj : Tisková zpráva Maverick Hill Climb Czech 2022

Leave a Comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*