Tomáš Ouředníček s Davidem Křípalem na letošním Dakaru splnili do puntíku své moto „Nikdy to nevzdám“.

Tomáš Ouředníček s Davidem Křípalem a jejich zasloužená radost s projetí cíle letošního Dakaru 2018

Tomáš Ouředníček s navigátorem Davidem Křípalem z týmu South Racing CE s vozem Ford Ranger,  si užili v průběhu letošního, jubilejního 40. ročníku Dakaru, spoustu dramatických okamžiků, přesto se na náročné trati s jejími úskalími dokázali dojet až na cílovou rampu v argentinské Córdobě.

Tam  se Tomáš Ouředníček  po dojetí do cíle podělil o první dojmy: „Na start jsme nastupovali s předsevzetím, zajet co nejlepší výsledek. Ten se rozplynul hned po I. etapě a sérii technických problémů a soutěž se proměnila doslova v boj o přežití. Říkali jsme si snad tisíckrát, že skončíme, ale v těch nejkritičtějších momentech nám vždy někdo pomohl, někdy jsme pomohli také i my. V jedné z etap jsme  táhli dalšího Forda, který patřil Martinu Prokopovi. Tak se stalo, že Kometa Brno táhla Duklu Jihlavu“ připomněl jednu z mála úsměvných příběhů letošního Dakaru a pokračoval dál „Hodně nás    stavěly na nohy telefonáty s rodinou, přáteli a také esemesky, maily a vzkazy na sociálních sítích od našich fanoušků. Patřili mezi ně i příznivci Komety Brno, které jsme jistě potěšili na startovní rampě, kde jsme vedle státní vlajky představili i klubovou vlajku Komety“ nechal se slyšet Tomáš Ouředníček.

Náročný Dakar pro Ouředníčka s Křípalem začal krátce po startu, kdy jejich Ford začal samovolně ztrácet výkon a to vedlo k častému zapadání do písečných dun. Za pozdní příjezd dostala posádka dvouhodinovou penalizaci, kterou později pořadatelé snížili na 20 minut, ale přesto vyjížděli do druhé etapy jako devadesátidevátí a to znamenalo konec na přední umístění neboť trať byla značně rozbitá od ostatních automobilů.

„Nejhorší byla jízda po tmě. V té musíte samozřejmě snížit rychlost a tím hrozí daleko větší riziko zapadnutí, pozdní příjezd do cíle a následně špatnou startovací pozici v příští  etapě. V takovém kole jsme se točili dvě třetiny soutěže, než se podařilo inženýrům South Racingu najít příčinu slabého výkonu motoru. Vše zapříčinila vadná lambda sonda, která předávala chybné informace řídící jednotce. Přestože celkové umístění není takové, jaké jsme si přáli, jsem velmi hrdý a šťastný, že se nám letos podařilo Dakar dokončit, vždyť více jak polovina startujících soutěž nedokončila.“ hodnotil Ouředníček působení v letošní soutěži a konstatoval, že velkou zásluhu na toto měl i výborný navigátor David Křípal.

Na dotaz, jaké plány se rodí pro příští Dakar, odpověděl Ouředníček: „Je na to velmi brzo, musíme nejdřív všechno zanalyzovat kde jsme udělali chyby, které vedly k našim letošním problémům a podle toho se rozhodnout a zvážit jak budeme pokračovat dál“

foto: South Racing CE

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*