První letošní závod automobilů do vrchu jezdcům z Vysočiny vyšel na jedničku.

O prvním dubnovém víkendu se na brněnském Automotodromu uskutečnily úvodní závody automobilů do vrchu. Na zkrácené trati v délce 2435 metrů se jelo v protisměru se startem pod Schwantzovou zatáčkou a cílem u tribuny A.  Uskutečnilo se zde dvoudenní klání tří sérií a to – LIQUI MOLY Mistrovství ČR soudobých automobilů, AUTOKLUB Mistrovství ČR historických automobilů a Česká Trofej v závodech do vrchu. Dále se uskutečnily mezinárodní závody automobilů do vrchu – LIQUI MOLY Maverick Hill Climb Czech 2023. Novinkou pak byly závody ÖBM Mistrovství Rakouska soudobých a historických automobilů do vrchu. Celkem se k těmto závodům prezentovalo 180 jezdců z České republiky, Slovenské republiky, Rakouska, Francie, Německa a Slovinska.

VI GMS Prolog Brno 2023 –  Rybníček Marek – KTM X-BOUW GTX – Ketegorie 1

Mezi nimi byla i pěkná řádka jezdců z našeho Kraje Vysočina a tak se podívejme jak se jim vedlo.

LIQUI MOLY MISTROVSTVÍ ČR soudobých automobilů, AUTOKLUB MISTROVSTVÍ ČR historických automobilů a ČESKÁ TROFEJ 2023  

Úspěšný vstup do sezóny měl náměšťský jezdec Marek Rybníček. Ten se představil mezi 37 účastníky s „vrchařskou novinkou“ s níž bude bojovat letos o body do  Mistrovství Evropy. Tím byl nový závodní vůz  KTM GTX-BOW, se kterým dojel jezdec týmu ACCR LIQUI MOLY CZ v absolutním pořadí dvakrát sedmý, byl nejlepší jak v sobotu tak i neděli v Kategorii I a také vyhrál Skupinu 2. Druhým jezdcem se soudobým automobilem Radical SR4,  byl Petr Dlouhý z Ledče nad Sázavou startující v  GMS Czech Racing Teamu. Ten však  dokončil pouze první závodní jízdu sobotního podniku, jeho dosažený čas ho zařadil  hned za desítku nejrychlejších, ale to bylo bohužel pro tohoto mladého talentovaného jezdce z prvního podniku vše.

VI GMS Prolog Brno 2023 – Prášek Jaroslav – Chevron B42 F2 – HA-K5-E5

Mezi historiky startovali další dva naši jezdci. Ani ti však neměli ustláno na růžích. Loňský druhý v pořadí mistrovství ČR, Jaroslav Prášek (gt2 motorsport s.r.o.) z Kynice nedaleko Ledče nad Sázavou na Havlíčkobrodsku s formulovým vozem Chevron B42 F2, zajel dvě nejrychlejší tréninkové jízdy, ale ukončit první závodní jízdu mu nebylo z důvodu závady na jeho  voze souzeno. Nastoupil až ke druhé jízdě, která byla více či méně testovací a dosáhl mezi historiky opět nejychlejšího času. Vše si ale vyhradil v neděli,  kdy byl bezpečně dvakrát první.  Páté místo absolutně obsadil v úvodním závodě jezdec ze Žďáru nad Sázavou, Lubomír Doležal, který startoval formulí MTX 1-06 B s níž byl i první ve třídě. V nedělním závodě však odjel  tréninkovou jízdu a nedokončil první závodní klání a tím pro Doležala skončil závod.

VI GMS Prolog Brno 2023 – Hort Martin – Peugeot 106 – E1H-1600

Martin Hort z Lipníku u Hrotovic na Třebíčsku byl jediným zástupcem našeho kraje mezi čtrnácti účastníky série České Trofeje. Startoval se svým osvědčeným, žlutým Peugeotem 106 ve třídě E1H do 1600 ccm, kterou dvakrát vyhrál. V absolutním pořadí si připsal body za sobotní páté a nedělní čtvrté místo.

LIQUI MOLY MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2023 – soudobé automobily

VI GMS Prolog Brno 2023 – Komárek David – McF1 EVO – Komvet – E1-3000 2WD

Dvě druhá místa v absolutním pořadí a mezi soudobými vozy si vyjel na úvod sezóny loňský celkový vítěz série MHCC 2022 David Komárek,  jezdec týmu KRTZ motorsport-KOMVET racing s vozem Mcf1 Evo Komvet. Závodník  z Okříšek na Třebíčsku si připsal ještě dvojnásobné vítězství ve třídě E1-3000/2WD. V sobotu třetí a v neděli čtvrtý, to byl výsledek jezdce týmu Komvet racing Jiřího Špalka z Brna na voze Norma M20F. K těmto umístněním si přidal ještě dvojnásobné prvenství ve třídě E2/SC+2000. V desítce nejrychlejších se z našeho kraje ještě umístnila jako dablérka Davida Komárka, Kristýna Fillová ze Sudic u Náměště nad Oslavou. Ta nedokončila sobotní závod s vozem Mitsubishi EVO Komvet a tak v nedělním závodě usedla do Mcf1 Evo Komvet a celkově skončila devátá. Ve třídě E1-3000/2WD dojelo druhá a stala se vítězkou nedělních závodů v kategorii Lady Trophy. Ve Skupině E1 startovali ještě další čtyři naši jezdci. Z Humpolce to byl Bohuslav Krejčí (KR pro Škoda historik) se Škodou Rapid 130 RH ve třídě do 1600 ccm, který si vyjel dvě třetí místa. Ve třídě do 1400 ccm to byli tři jezdci, dva z týmu Skalda Racing. Náměšťský Zdeněk Podpěra s Hondou Civic, kterému se lépe dařilo v sobotu, kdy skončil druhý, v neděli mu patřilo místo sedmé. David Oravec z Třebíče byl se Škodou Fabii čtvrtý a v neděli pak šestý. Třetím byl z Ivančic Miroslav Kališ, startující za VPKmotors  se Škodou 110 R. Ten v sobotu absolvoval pouze jednu jízdu a závod nedokončil a tak si na premiérové body musel počkat až do nedělního závodu, kde obsadil osmé místo.

VI GMS Prolog Brno 2023 – Trnka Zdeněk – Mitsubishi Lancer EVO V – S1+2000 4WD

Ve Skupině S1 jsme měli na startu celkem sedm jezdců. V nejsilnější třídě  čtyřkolek nad 2000 ccm to byl Zdeněk Trnka (KOMVET Racing – STK Okříšky RT) s Mitsubishi EVO VI z Heraltic na Třebíčsku. V absolutním pořadí skončil dvakrát jednaadvacátý, ve třídě pak byl dvakrát na šestém místě. Tři jezdci z Vysočiny startovali ve třídě nad 2000 ccm dvoukolek. Tam nejlépe dopadl František Gruntorád  z Náměště nad Oslavou se Škodou Octavia RS, který skončil dvakrát na druhém místě. Další dva byli sourozenci Houskovi z Jihlavy týmu SPZ-VYSOČINA. Dvě třetí místa si vyjel mladší Radek Houska s vozem Audi TT, starší Roman Houska s BMW M3 skončil v sobotu čtvrtý, v neděli ze zdravotních důvodů  nestartoval. Dva jezdce jsme měli ve třídě S1 do 2000 ccm. Loňský mistr této třídy, jezdec týmu VPKmotors z Rapotic na Třebíčsku Vilém Kašpar se Škodou Fabii RS, vykročil za obhajobou sobotním druhým a nedělním prvním místem. Druhým pak byl Třebíčský Tomáš Kostelecký (Kosťa motorsport), ten skončil s vozem Peugeot 206 GT dvakrát na pátém místě.

Čtvrté a páté místo patřilo ve třídě E2/SS-2000 třebíčskému jezdci Zdeňku Špačkovi, který startoval  s formulovým vozem Ford Mygale 98. Dablérka, jeho dcera Jana Špačková v sobotním závodě nestartovala, v neděli si pak vyjela šestou pozici.

LIQUI MOLY MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2023 – historické automobily

VI GMS Prolog Brno 2023 – Homola Tomáš – BMW E30 – HA1+2000

Sedm jezdců s historickými automobily se prezentovalo v úvodním podniku z Kraje Vysočina. V desítce nejrychlejších se umístnil loni celkově druhý Tomáš Homola z jihlavského týmu SPZ-VYSOČINA  s vozem BMW E30. V sobotním závodě skončil na čtvrtém  a v nedělním si pak dojel pro šesté místo. Po oba dva dny zvítězil ve třídě HA1+2000. Úspěšně si také vedl  Michal Polehla z Rapotic na Třebíčsku. Jezdec týmu Japan racing startoval s osvědčenou Hondou Civic EE9 s níž v sobotním závodě v absolutním pořadí si vyjel krásné třetí místo, v neděli pak skončil sedmý. V obou závodech zvítězil ve třídě HA1-2000. Výborný start do sezóny měl i jeho týmový kolega Michal Nečas  z Troubska u Brna. Také on sedlal Hondu Civic, v prvním závodě skončil absolutně na desátém místě, ve druhém pak dojel osmý. K tomu přidal ještě dvě druhá místa ve třídě HA1-1400. S novinkou ve startovním poli, Mazdou GTX 4×4, vyrazil do boje o první body Miloš Nováček (MN Japan racing) ze Lhánic na Třebíčsku. V úvodním závodě dojel na jedenáctém místě, ve druhém se dostal na desátou příčku. Ve třídě HA1+2000 byl dvakrát na třetím místě. České přísloví hovoří, že jablko nepadá daleko od stromu, v našem případě jde o dvě jablka. Poprvé se na závodech do vrchu představili sourozenci, Alice a Patrik Rybníčkovi z Náměště nad  Oslavou. Dcera a syn Martina Rybníčka, bývalého závodníka ASK Náměšť nad Oslavou, který svoji kariéru začínal s historikem Škodou 1000 MB. Alice s Patrikem startovali se Škodou Favorit  ve třídě HA1-1400. Patrik skončil dvakrát na čtvrtém místě, Alice dojela šestá a pátá. Ta se ještě zapsala do výsledkových listin Lady trophy, kde byla šestá a pátá, v Junior trophy skončila šestá a sedmá.

VI GMS Prolog Brno 2023 –  Kostelecký Radek – Formule Ford Diemen – HA2

S historickou formuli startoval třebíčský závodník Radek Kostelecký z týmu Kosťa motorsport s vozem Ford Van Diemen.  V celkovém hodnocení si dojel pro šestnácté a osmnácté pořadí, ve třídě HA2 se stal dvakrát vítězem.

Série závodů LIQUI MOLY Mistrovství ČR soudobých a historických automobilů a České Trofeje 2023, mezinárodních závodů do vrchu LIQUI MOLY Maverick Hill Climb Czech 2023, bude pokračovat na domácí, vysočinské trati v Náměšti nad Oslavou, kde se pojede ve dnech 6. – 7. května  42. ročník Zámeckého vrchu MANN FILTER 2023.


Fotogalerie

kompletní fotogalerie na tomto odkazu : VI. GMS PROLOG na Automotodromu v Brně ve fotografii.

Leave a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*