Druhý podnik letošní série automobilových závodů do vrchu MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2025 se uskutečnil opět v našem Kraji Vysočina. Tentokrát se závodilo na VIII. Vírských serpentinách mezi Vírem a Bystřici na Pernštejnem. Z bezpečnostních důvodů byla letos zkrácena o 300 metrů a touto úpravou měla závodní trať délku 2600 metrů.
K dvoudenním závodům se prezentovalo se soudobou technikou 49 startujících přičemž z našeho kraje jich bylo na startu patnáct. Ve Skupině S1 jich bylo sedm. Do dvacítky absolutně nejrychlejších se dostali dva. Tím prvním byl patnáctý a šestnáctý VILÉM KAŠPAR z Rapotic. Startoval za tým VPKmotors s vozem Škoda Fabia RS ve třídě S1-200o v nichž si dvakrát vyjel druhé místo. Náměšťský jezdec týmu GRK Racing Team FRANTIŠEK GRUNTORÁD byl absolutně dvakrát devatenáctý. Ve třídě S1+2000/2WD kde startoval se Škodou Octavii RS byl v obou závodech na druhém místě. V nedělním závodě se k nim přidal DAVID PRINC z Moravského Krumlova , který startoval v týmu Japan racing s Hondou CRX ve třídě S1+2000/2WD. V té se umístnil na třetím místě a byl první v Junior Trophy jezdců do 20 let. Čtvero zastoupení jsme měli ve třídě S1-1600, kterou v obou závodech vyhrál MILOŠ NOVÁČEK z týmu Japan racing +vpk z Lhánic. Ten se představil s osvědčenou Hondou Civic vti. Dalším jezdcem Japan racingu byl JAROSLAV DOLEŽAL z Krokočína nedaleko Náměště nad Oslavou. Startoval s Hondou Civic ej2, se kterou si dvakrát vyjel bronzovou pozici. Po delší době se na start postavili v sobotním závodě JOSEF DOHNAL a JANA KAZDOVÁ z týmu DOHNAL MOTORSPORT z Kněžic na Jihlavsku. Startovali jako dabléři svozem Citroen C2 VTS s nímž byl Josef dvakrát čtvrtý. Jana startovala pouze v sobotu a umístnila se na pátém místě. V klasifikaci Lady Trophy skončila na třetím místě.
Celkem šest jezdců jsme měli ve startovním poli Skupiny E1. V nejsilnější objemové třídě do 2000 ccm se představil s exLoubalovým VW Golf GTi DAVID ŠPLÍCHAL z Bohušic u Jaroměřic nad Rokytnou a vedli si s „novým“ nářadím velmi dobře. V sobotu sedmnáctý, v neděli patnáctý absolutně. Jezdec týmu Garage flora si vyjel v obou závodech druhé místo ve třídě. Těsně za dvacítkou nejrychlejších se umístnil jezdec týmu Auto MK Racing z Okříšek ILJA KOSTELNÍK. Ve třídě do 2000 ccm skončil čtvrtý, vítězství si připsal v Junior Trophy se Seatem Leon FR 2.0 TDi. V neděli však závod po nepříjemné havárii nedokončil. Čtyři jezdci zabodovali se třídě do 1600 ccm. Nejlépe si vedl domácí jezdec z Víru, ONDŘEJ TURIČÍK z týmu Turičík Motorsport. Startoval s Peugeotem 206 s nímž v sobotu třídu vyhrál, v neděli dojel druhý. Druhé a páté místo si vyjel jezdec z Humpolce týmu KR pro Škoda historik BOHUSLAV KREJČÍ. Ten se představil se svoji obligátní Škodou Rapid 130 RH. Po pátém pořadí v sobotním závodě si v neděli vybojoval třetí místo na stupních vítězů PATRIK RYBNÍČEK z Náměště nad Oslaavou. Jezdec AP Teamu Rybníček startoval se Škodou Felicii Pick-up Free Style. Dalším náměšťským jezdcem v této třídě byl ZDENĚK PODPĚRA z týmu Madness Racing. Ten startoval na voze Citroen C2 VTS. V sobotu obsadil sedmou a v neděli osmou příčku.
Ve Skupině E2 závodní formulové vozy startovali jako dableři ZDENĚK ŠPAČEK a JANA VIDLÁKOVÁ ŠPAČKOVÁ z Třebíče. Startovali ve třeídě E2/SS-2000 s formulovým vozem Ford Mygale. Otec Zdeněk startoval v obou závodech, v sobotu si připsal body za druhé místo, v nedělním závodě skončil třetí, když ho porazila dcera Jana, která získala druhé místo. Stejné pořadí si připsala v hodnocení Lady Trophy.

Jako mistrák Vysočiny vypadaly po oba dva dny závody jezdců s historickými automobily jichž bylo celkem 20, z Vysočiny jich bylo sedm. Dvě absolutní prvenství si z Víru odvezl do Rapotic MICHAL POLEHLA , který startoval s Hondou Civic EE9. K tomu přidal l body a poháry za prvenství ve třídě HA1-2000. Dvakrát druhý skončil absolutně TOMÁŠ HOMOLA z jihlavského týmu SPZ-VYSOČINA. Dvakrát byl první s BMW E30 i v nejsilnější objemové třídě HA1+2000. I třetí místo v absolutním pořadí mělo po oba dva závody jediné jméno a příjmení. To bylo LUKÁŠ BOŘIL Z Hlubokého u Náměště nad Oslavou. Startoval v týmu Japan racing s Hondou CRX ve třídě HA1-2000 v níž se dvakrát umístnil na druhém místě. Sedmé a páté místo absolutně patřilo MICHALU NEČASOVI z Troubska. Startoval v týmu MN – Japan v nejslabší třídě HA1-1400 s Hondou Civic 4g s niž oba závody vyhrál. Ve dvoulitrové třídě startoval jihlavský jezdec LUKÁŠ KRÁLÍK z HRT racing teamu s vozem VW Golf mk2. Ve třídě byl dvakrát čtvrtý, v sobotu skončil absolutně na devátém místě, v neděli se posunul na pěkné šesté místo. Čtrnácté a třinácté pořadí v absolutním hodnocení patřilo LIBORU MELICHAROVI Z Petrůvek u Třebíče. Startoval s osvědčeným Peugeotem 205 ve třídě do dvou litrů, kde si dojel dvakrát pro šesté místo. Jedinou ženou v poli jezdů s historickými vozy byla mladá ALICE RYBNÍČKOVÁ z Náměště nad Oslavou. Závodnice AP Teamu Rybníček startovala se Škodou Favorit v nejslabší objemové třídě do 1400 ccm, kde obsadila páté a čtvrté místo. Absolutně ji patřilo patnáctá a dvanáctá příčka. V hodnocení Lady Trophy byla druhá a třetí, v Junior Trophy byla dvakrát druhá.
Seriál závodů do vrchu bude pokračovat třetím podnikem ve dnech 23.-24. srpna v Albrechticích u Lanškrouna na Albrechtickém kopci.
Kompletní fotogalerie : Vírské serpentiny 2025 ve fotografii z pohledů jezdců z Kraje Vysočina