Kvůli přetrvávajícím opatřením a jednotlivým nařízením se start sezóny neustále odkládal. Nyní zbývá necelý týden do startu úvodního podniku! Museli bychom zapátrat v historii, ale myslíme, že se ještě nestalo, aby sezóna začala až ve druhé polovině kalendářního roku. V neděli se tak všichni přesuneme do divácky i jezdecky oblíbeného Pacova, kde přivítáme ty nejlepší závodníky z České republiky. Pro letošní rok nás čeká jedna dlouho avizovaná změna.
MX1: Obhájí Max Nagl loňský titul?
To je otázkou! Prioritou Maxe Nagla (Haas Racing Team) je pro letošní rok ADAC, což znamená, že se nemůže zúčastnit všech podniků MMČR. Do hry o titul však mohou promluvit čeští jezdci. Je jim zejména Václav Kovář (HT Group Racing Team) nebo Martin Krč (Osička MX Team). Oba absolvovali náročnou zimní přípravu a budou ze sebe chtít vydat maximum! Maximum do tréninku dává také Dušan Drdaj (PP Racing), který pro letošní rok vyměnil tým i značku motocyklu. Po loňské zdravotní indispozici se na podzim vrátil do sedla Martin Michek (HT Group Racing Team), který poté zajel výborný výsledek na letošním Dakaru. I on si bude chtít připsat co nejlepší umístění! Do nejsilnější třídy se přesouvá Jonáš Nedvěd (Orion Racing Team) a Pavel Dvořáček (MTX Racing Team), kteří se nenechají zahanbit. Do hry o mistrovské body se zapojí také Španěl José Butron (JD Gunnex KTM Racing Team), který má velké zkušenosti ze závodů mistrovství světa.
MX2: Jošta čeká náročná sezóna…
Slovenský závodník Šimon Jošt (Osička MX Team) vstupuje do letošní sezóny s očekáváním obhájit loňský titul. Nebude to mít jednoduché! Na „malou“ motorku se vrací Filip Neugebauer (JD Gunnex KTM Racing Team), kterému dvěstěpadesátky neskutečně sedí. Filip je zároveň trenérem Petra Rathouského (Orion Racing Team). Rathouský vede juniorský šampionát a i na seniorském MMČR chce dosahovat stupínků nejvyšších. Nebude chybět ani zkušený jezdec Marek Sukup (HT Group Racing Team). Sledovat musíme samozřejmě i Jana Wagenknechta, Jiřího Matějce (oba HT Group Racing Team) nebo Adama Duška (KRTZ motorsport). Několika závodů se zúčastní také Martin Venhoda (Q Racing Team), který v letošním roce zažívá premiéru na dvěstěpadesátce. Zrychlili také jezdci na dvoutaktních strojích. Pokud nedojde k termínovým kolizím se zahraničními závody, můžeme v TOP10 očekávat Juliuse Mikulu nebo Adama Máje (Starling Cross Team).
85 ccm: Mladí piloti jsou zpátky!
Mladí juniorští jezdci po několika letech vystřídají na našich závodech třídu Žen, která byla přesunuta na juniorský šampionát. Závodníky třídy 85 ccm letos čeká dohromady 13 závodů MMČR. Prozatím mají odjeté dva a dle předpokladů je po prvních závodech držitelem červené tabulky Vítězslav Marek (Cermen Racing Team), který však bude mít jako prioritu závody Mistrovství Evropy a Mistrovství světa. Průběžně druhé místo zaujímá Dominik Kučeřík (Orion Racing Team). U něho můžeme vidět zajímavý progres poté, co se mu začal věnovat Jonáš Nedvěd. Poslední sezónu odjede v této třídě Martin Závrský (NEW2 Project). Pozadu nebude ani Přemysl Zimek (Auctor MX Team), který se během zimy dobře připravil a svou výkonnost předvedl už na prvních dvou závodech.
Veterán: Petr Bartoš znovu nejrychlejším?
Očekává se, že mistrovský titul bude chtít obhájit Petr Bartoš (Orion Racing Team). Ve volném čase se připravuje s jezdci třídy MX1 a stále je dokáže pozlobit. Na záda mu bude určitě dýchat Martin Žerava (KRTZ motorsport). Nesmíme opomenout ani Radka Tomana (Promoto Husqvarna Racing Team), Zdeňka Pučálku (KRTZ motorsport) nebo Vladislava Mužíka (Motosport Chýnov v AČR). Do veteránů pravidelně promlouvají i zahraniční piloti, zejména z Rakouska. Ve veteránech nad padesát let můžeme očekávat suverénní výkon Romana Skalky (SXS Form Vision Racing Team).
Kůta MMČR v motokrosu 2021:
- 07. 2021 – Pacov
- 07. 2021 – Jinín
- 08. 2021 – Dalečín
- 08. 2021 – Kaplice
- 08. 2021 – Petrovice – místo 85 ccm pojedou Ženy
- 09. 2021 – Opatov
- 10. 2021 – Přerov
- 10. 2021 – Dalečín – družstva
Autor: Pavel Horák
Foto: Jiří Navrkal – Motor Vysočiny