David Komárek druhý na evropském závodě v Dobšiné.

David Komárek na stupních vítězů evropského závodu v Dobšiné

Liqui Moly Racing Team se v osmém podniku mistrovství Evropy závodů automobilů do vrchu 2017 pokoušel o další dobrý výsledek na slovenském kopci Dobšiná. Ve Slovenském ráji, kde se závod jel, zvládla dvojice David Komárek a Marek Rybníček vystoupat na pódiová umístění v evropské konkurenci, a do historických záznamů týmu přidali další sbírku cenných trofejí. Dvě stříbra a bronz pečetily dobrý výkon týmu při slovenském závodě.

Slovenský závod Dobšinský kopec se stal stálicí v evropském šampionátu a i Liqui Moly Racing vždy s radostí míří na východ Slovenska. Dobšinská trať je synonymem pro rychlost, protože se v jejím profilu nachází asi nejdelší přímý úsek celého šampionátu mistrovství Evropy. „Na Dobšinský kopec se vždy těší celý tým, profil tratě je velmi rychlý, závod je v krásné krajině a pořadatelsky je tento podnik na vysoké úrovni,“ oznamoval před dalším závodem započítávaným do mistrovství Evropy i domácího českého šampionátu Marek Rybníček

David Komárek na startu závodu v Dobšiné

Závod měl tradičně vysokou úroveň, mimo evropské špičky se sjeli i slovenští a čeští přední jezdci, takže tým měl o konkurenci postaráno. Už tréninkový den ukázal, že pro dobrý výsledek budou jezdci nuceni zajet svá maxima.

Rozhodujícím faktorem pro závodní víkend bylo v Dobšiné tradičně počasí. Loňský ročník závodu naprosto deklasovaly přívalové deště, letos byla situace opět ohrožena předpovědí dešťových přeháněk. Už sobotní tréninky rozdělil déšť, kdy jezdcům v pauze mezi tréninky zchladily kapotáže jejich závodních speciálů kapky deště. Jezdcům Liqui Moly Racing ani zbytku startovního pole voda nakonec nikterak neuškodila. V sobotu sice závodníky zpomalila osychající trať ve druhém tréninku a v neděli, díky dobré reakci pořadatelů a uspíšení programu, přišel déšť až po projetí posledního závodního vozu.

V kategorii 2 se v nedělním závodě tvrdě bojovalo o body do evropského šampionátu i do domácího mistrovství. Mezi sportovními prototypy skupiny E2-SC kraloval Simone Faggioli, který ovládl závod novým rekordem, o druhou příčku usiloval David Komárek se svojí turbo Normou. Chtěl navázat na skvělý výsledek z Ecce Homo Šternberk, kde se mu také v evropské konkurenci podařilo uspět druhým místem ve skupině za fenomenálním Faggiolim. Tréninky sice reprezentantovi Liqui Moly Racing nevyšly optimálně, když dokončil jen jednu z tréninkových jízd, ale do závodu vstoupil čtvrtým absolutně nejrychlejším časem s náskokem 0,3 sekundy na Dušana Nevěřila na třetí příčce. Cílem  byl pro závěrečnou jízdu jasný, dokončit závod a minimálně udržet pozice. David Komárek ovšem dokázal navázat na ranní jízdu a při průměrné rychlosti přes 160km/h zvládl ještě jednu desetinu sekundy utnout z ranního času. V součtu tak dokázal udržet svoji druhou pozici ve skupině a připsat si nejen výborný výsledek v hodnocení závodu mistrovství Evropy, ale i důležité celkové druhé místo pro bodování v českém šampionátu. David Komárek tímto výsledkem dokončil závod na absolutním čtvrtém místě a zopakoval úspěch z českého Ecce Homo. Těšit ho samozřejmě musel i posun osobního maxima téměř o 3 sekundy i prvenství v dosažené maximální rychlosti z celého startovního pole s hodnotou 267km/h!

Dařilo se i Marku Rybníčkovi. V jeho skupině E2-SH se tradičně utkal s Vladimírem Vitverem a Danem Michlem a navíc už poněkolikáté v této sezóně změřil své síly s Igorem Drotárem a Věroslavem Cvrčkem. Markův Ford opět pro tento závod hledal nové limity a neustálý technický posun Fiesty WRC EVO Komvet byl znát. Na rychlé trati, jakou bezesporu Dobšiná je, věděl, že jen stěží bude stačit na Dana Michla či Vladimíra Vitvera, jejihž vozům vyhovuje právě taková rychlá trať na rozdíl od Markovy čtyřkolky. Marek jen mohl doufat, že by misku vah na jeho stranu překlopil déšť, to by pak byla situace opačná, ale závod se jel na suchu, takže své srovnání

Marek Rybníček na trati evropského závodu v Dobšiné

Závodní den zahájil Marek druhým nejrychlejším časem mezi siluetami: „Ford je naprosto perfektní a první jízda se mi docela vydařila. Zajel jsem si osobní maximum a do druhé jízdy budu chtít určitě potvrdit stříbrnou pozici, což by byl letošní nejlepší výsledek v rámci závodu mistrovství Evropy,“ informoval po odjeté první jízdě Marek, který držel stříbro s náskokem 4 sekund. Při srovnání s dvojicí Drotár-Cvrček, kteří jeli s obdobnou technikou, byť jen do hodnocení slovenského mistrovství si vedl Marek jen s nepatrným náskokem 0,06 sekundy a to byla velká výzva do druhé jízdy. Možná i tato situace vyprovokovala Marka k dalšímu posunu osobního maxima a to téměř o 3 sekundy na konečnou úroveň 2:41,37, což byl čas, který mu zajistil nejen vytoužený skalp dvojice soupeřů ze slovenského mistrovství, ale i konečnou druhou příčku ve skupině E2-SH a celkovou devátou pozici v absolutním hodnocení závodu.

Dalším závodem pro Liqui Moly Racing bude podnik českého šampionátu v Prachaticích 5. – 6. srpna.

Comments are closed.