Jezdci z Kraje Vysočina dali o sobě vědět v loňském ročníku Maverick Rascue Euro Cupu.

Než jsme se stačili rozhlédnout v novém roce 2020 už nám uplynul jeho první měsíc,  ale do startu prvního závodu je ještě daleko. A tak využijme tuto dobu a ohlédněme se za  loňskou sezónou a podívejme se na to,  jak si vedli v konečném hodnocení jezdci, jezdkyně a týmy  z našeho Kraje Vysočina  v seriálu mezinárodních závodů  – Maverick Rescue Euro Cup 2019. V této první části se budeme věnovat závodům soudobých a historických automobilů do vrchu.

Vilém Kašpar – Škoda Fabia RS TDi – GMS Race Cars Show 2019

Seriál měl sedm víkendových podniků, z toho pět dvoudenních a dva jednodenní,  při nichž se jely vždy dva samostatně hodnocené závody, což představovalo porci 14 závodů.  Začínalo se na brněnském Automotodromu III. GMS HillClimb prologem, pokračovalo se VII. Šternberským vrchem. Pak následoval XXXVIII. Zámecký vrch MANN-FILTER v Náměšti nad Oslavou, dalším podnikem byl 21. Slovácký kopec  v Násedlovicích u Kyjova. Druhá polovina seriálu měla na programu PRAMOS Diváckou třináctku nedaleko Hustopečí, předposlední podnik se jel jako II. Vírské serpentiny mezi Vírem a Bystřici nad Pernštejnem a závěr opět patřil závodu na brněnském Automotodromu jako V. Race Car Show. Celkově se na tratích představilo 176 jezdců se soudobými a historickými vozy, z nichž si body připsalo celkem 75 jezdců. Mezi nimi s bodovým ziskem se z našeho kraje umístili následující: 8. Vilém Kašpar, 14. Tomáš Homola,  18. Kristýna Fillová, 30. Pavel Langer, 34. David Komárek,  35. Bohuslav Krejčí, 44. Tomáš Zabloudil, 54. František Gruntorád, 69. Pavel Vrátil, 70. Filip Cakl a 72. Petr Kořínek. V kategorii jezdců  se soudobými vozy startovalo 134 a body získalo 45 jezdců. Z našich se umístili následovně: 14. David Komárek, 15. Vilém Kašpar, 18. Kristýna Fillová, 33. Pavel Langer a 43. Bohuslav Krejčí. Mezi 42 historiky si vybojoval prvenství  Tomáš Homola, na dalších místech skončili: 3. Pavel Vrátil, 10. David Šplíchal, 15. Josef Kružík, 18. Milan Zelený a 30. Miroslav Bužga.

SOUDOBÉ AUTOMOBILY

David Komárek na trati GMS Race Cars Show 2019

V této části se podíváme na podrobné konečné  výsledky jezdců v jednotlivých třídách startujících na soudobých automobilech. Nejúspěšnějším jezdcem se stal Vilém Kašpar z Rapotic, startující v týmu VPKmotors s vozem Škoda Fabia RS. Startoval ve všech závodech a s  přehledem se stal vítězem  třídy S1 dvoukolek nad 2000 ccm, kde devětkrát vyhrál, čtyřikrát byl druhý a jednou třetí a celkově si vyjel  225 bodů. Okříšský jezdec David Komárek s vozem McLaren F1 EVO 9 týmu Komvet Racing. startoval pouze sporadicky až v závěru seriálu a jeho účast byla hlavně motivována  testováním výše uvedeného závodního vozu pro příští sezónu. Ve třídě Ë2/C nad 2000 ccm skončil se ziskem 20 bodů na šestém místě. Obdobně lze hodnotit v seriálu i účast Kristýny Fillové ze Sudic u Náměště nad Oslavou jejichž hlavní závodní náplní byly starty v seriálu Liquy Moly Mistrovství ČR v závodech do vrchu.  Ta startovala v týmu KRTZ motorsport na voze Mitsubishi Black EVO 9 a ve třídě čtyřkolek E1 nad 2000 ccm se ziskem 67 bodů skončila na čtvrtém místě.  Třebíčský jezdec s formulovým vozem AUTOLA 1/04 Pavel Langer,  startoval  v týmu GT2 Motorsport  a obsadil  mezi šesti hodnocenými formulemi  ve třídě E2/C do 2000 ccm  čtvrté místo se 40 body, které získal za dva vítězné závody na Zámeckém vrchu.  Bohuslav Krejčí z Humpolce z  týmu KB pro Skoda historic,  startoval s vozem Škoda Rapid ve třídě E1 do 1600 ccm, kde obsadil šesté místo mezi jedenácti startujícími se ziskem 92 bodů a to za šest startů v nichž dvakrát zvítězil.

Kubík Daniel-BMW 130i-MREC-Násedlovice-2019

V nejsilnější třídě E1 dvoukolek nad 2000 ccm byli úspěšní dva jihlavští jezdci, sedmý skončil Daniel Kubík s BMW 130i týmu PK-drive Racing, který získal 45 bodů. Dobře si vedl i v hodnocení kategorie Junior Trophy, kde se umístil na pátém místě s 87 body. Na start jediného víkendovém dvojzávodu (podzimní brněnský Automotodrom) se postavil Tomáš Zabloudil z týmu BAD ASS RIDERS s vozem BMW M3 e46.  Ve třídě jednou zvítězil a jednou byl třetí za což získal 32 bodů a skončil ve třídě na dvanáctém místě.  V kategorii E1 se do konečných výsledků zapsali jezdci startující ve třídách do 1600 ccm a 1400 ccm. V té silnější to byl brněnský jezdec Dan Málek, startující s vozem Škoda Fabia RS v týmu z Kuroslep u Náměště nad Oslavou – VPKmotors. Dvakrát bodoval na Zámeckém vrchu a jednou si připsal body v Násedlovicích a byl z toho celkový počet 20 bodů a deváté místo. Ve čtrnáctistovkách startovali tři jezdci třebíčského týmu Skalda Racing. Nejlépe si vedl v 18členném startovním poli David Oravec, který skončil s 90 body na čtvrtém místě. Jeho dablérský kolega Milan Strosz nasbíral 80 bodů a byl na pátém místě. Oba startovali na voze Škoda Fabia. Třetím jezdce byl náměšťský Zdeněk Podpěra, kterého pronásledovaly technické problémy jeho vozu  a z tohoto důvodu nasbíral pouze ze začátku sezóny 13 bodů a v závěrečném hodnocení skončil čtrnáctý.

Gruntorád František-Škoda Octavia RS-Diváky 2019

Početné zastoupení jsme měli také v kategorii S. V nejsilnější třídě S1 dvoukolek nad 2000 ccm patřilo za  vítězným Vilémem Kašparem další přední místa – třetí, čtvrté a páté. Desetkrát bodoval náměšťský František Gruntorád se Škodou Octavii RS (jednou vyhrál, čtyřikrát byl druhý a pětkrát skončil třetí) a s celkovým  získem 140 bodů byl třetí. Jeho kolega Jiří Borkovec skončil čtvrtý se 122 body. Třebíčský Petr Kořínek startoval s vozem Škoda Fabia RS v týmu VPKmotors pouze ve dvou víkendových závodech na brněnském Automotodromu, kde získal celkem 57 bodů a skončil  pátý. Ve třídě S1 do 2000 ccm startoval Filip Cakl z Kralic nad Oslavou, který s vozem Škoda Fabia  pouze v domácím závodě na Zámeckém vrchu, kde dvakrát zvítězil a celkový zisk 40 bodů mu zajistil ve třídě třetí místo. Celkem pět soutěžících, z toho dvě ženy,  se z našeho regionu postavilo na start  třídy S1 do 1600 ccm.  Nejlépe si vedl Josef Dohnal, který skončil se 122 body na třetím místě. Jeho dablérka, jihlavská závodnice Jana Kazdová, pro níž byla loňská sezóna premiérová, byla celkově klasifikována na pátém místě se 78 body. K tomu si přidala krásné druhé místo za 138 bodů v hodnocení kategorie Lady Trophy. Oba startovali s vozem Citroen C2 stejnojmenného týmu Dohnal Motorsport z Kněžic u Jihlavy.  Šesté místo obsadil se 64 body Tomáš Brůža ze Zastávky u Brna, který jel  s vozem Ford Fiesta v týmu VPKmotors a startoval až ve druhé polovině seriálu. Druhou startující ženou v této třídě byla Libuše Kožnarová z Rapotic s vozem Ford Fiesta  týmu VPKmotors. Deset bodů získala v jediném  absolvovaném závodě v Náměšti nad Oslavou a to pro ní znamenalo konečnou desátou příčku. V kategorii hodnocení Lady Trophy si vyjela 12 bodů a bylo z toho páté místo. Posledním jezdcem byl Zdeněk Tekal s Fordem Fiestou, pro kterého závod skončil jediným startem na domácí trati a to  po haváriii nad zatáčkou U dubu. Dál již nestartoval a tím nezískal bohužel žádné body a nemohl být tak v závěrečném účtování klasifikován.

HISTORICKÉ AUTOMOBILY

Homola Tomáš-BMW E30-HA1-K1600-Zámecký vrch-MANN-FILTER-2019

Suverenem mezi historiky se stal jihlavský jezdec Tomáš Homola,  který startoval s vozem BMW E30 za tým SPZ-VYSOČINA. Ten získal vítězný pohár za zisk 207 bodů, když druhého v pořadí Petra Havigera porazil o 82 bodů. Homola vyhrál 9 závodů, jednou byl druhý a jednou třetí. Ze seriálu vynechal závěrečný závod na brněnském Automotodromu, kde se soustředil na boj o vítězství v autoslalomovém  seriálu. Ve třídě HA1-K nad 1600 ccm získal druhé celkové vítězství,  když získal 220 bodů. Dalším úspěšným jihlavským jezdcem byl Pavel Vrátil startující s vozem Opel Kadett GSi v týmu CoraHB Historic racing club Jihlava. Ten skončil v celkovém hodnocení na třetím místě se ziskem 104 bodů a byl druhý ve třídě HA1 do 2000 ccm se 160 body.   Desítku nejlepších jezdců s historickými vozidly uzavřel David Šplíchal z Bohušic u Jaroměřic nad Rokytnou, se ziskem 34 bodů. Startoval za tým Gti garage s vozem VW Golf GTi ve třídě HA1 do 2000 ccm, kde se umístil na pátém místě s 62 body. Další tři jezdci, kteří se umístili na bodovaných místech byli z jihlavských týmů.

Vrátil Pavel-Ope -Kadet GSi-HA1-2000-Zámecký vrch-MANN-FILTER-2019

Patnácté místo patřilo Josefu Kružíkovi z Cerekvičky u Jihlavy, startujícímu s vozem Škoda 130 LR za tým Historic racing club Jihlava, který získal 27 bodů. Ve třídě HA1 do 1300 ccm si vyjel 64 bodů a umístil se na pěkném druhém místě. Ve stejné třídě startoval jeho týmový kolega Milan Zelený z Vílance u Jihlavy. Ten v absolutním pořadí mezi historiky byl na osmnáctém místě se ziskem 16 bodů a ve třídě skončil s 30 body na čtvrtém místě. Jako dablér Pavla Vrátila startoval na Zámeckém vrchu Miroslav Bužga z Jihlavy s vozem Opel Kadett GSi týmu CoraHB Historic racing club Jihlava, kde si ve třídě HA1 do 2000 ccm vyjel celkem 16 bodů, ve třídě skončil na třináctém místě a v absolutním pořadí byl se 4 body třicátý. Sezónu zahájil mezi historiky na Zámeckém vrchu Josef Dohnal z Kněžického týmu Dohnal Motorsport s vozem Honda GTX, kde dvakrát vyhrál ve třídě HA1-K-do 1600 ccm a se ziskem 40 bodů skončil na celkovém čtvrtém místě. V absolutním hodnocení na body nedosáhl. Další závody už mezi historiky  neabsolvoval a přesedlal jako dablér Jany Kazdové na Citroen C2 (viz výsledky soudobých automobilů.)

Toto byl přehled o výsledcích všech jezdců a týmů z Kraje Vysočina v seriálu MREC automobilů do vrchu za rok 2019. Všem blahopřejeme k dosaženým výsledkům a děkujeme za reprezentaci kraje a přejeme hodně zdarů a úspěchů v závodech v roce 2020.

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*