Dvě zlata a jeden velký karambol Ultimate Dakar Racingu na Hungarian Baja.

Tým UltimateDakar se premiérově vydal se třemi závodními speciály na závod Hungarian Baja, který se koná nedaleko „maďarského moře“ Balatonu.
Vedle posádky Ouředníček/Křípal s Toyota Hilux startoval také Pavel Pups/Petr Hauptmann s Toyota Landcruiser a rumunská posádka Mihai Ban/Ion Catalin na H3 evo.
Samotná příprava byla velmi dramatická. Hilux začal zajíždět nový motor teprve 4 dny před startem, Landcruiser a H3 evo se podařilo rozjet až v den odjezdu na závod. Mechanici pracovali poslední dny prakticky nonstop, takže to pro ně byla dobrá a zároveň vyčerpávající příprava na Dakar.
I přes to, že z počátku nebyl závodník Tomáš Ouředníček spokojen nastavením vozu a také nezvolil nejvhodnější pneu, Mihai Ban se spokojeně sžíval s novým podvozkem a Pavel Pups jel poprvé na kamenitém povrchu, posádky si vybojovaly pěkná startovní místa. Po dvou rychlostních zkouškách se Hilux dostal na 3. místo v T1, Landcruiser na 2. místo v T2 a H3 evo na 1. místo v TH.
Těsně před startem odpolední části etapy byl závod zastaven, český motorkář Roman Šiška (bývalý mechanik, který byl na rally Dakar s Tomášem Ouředníčkem v roce 2009) na přejezdu nešťastně narazil do protijedoucího auta. Po téměř čtyřiceti minutách se závod opět rozjel.
Tomáš s Davidem byli příjemně překvapeni z chování podvozku: výměna pneu na jiný vzorek a malá úprava zadních tlumičů znamenala perfektní stabilitu.
V relativně rovném úseku do mírného stoupání s dobrou viditelností však pravděpodobně praskl kulový čep na pravém kole ve chvíli, kdy motor pracoval při plných otáčkách na pátý převodový stupeň a uvolněná těhlice stáhla řízení prudce doprava. Vůz se stal neovladatelným, a v rychlosti 150 km/h se převrátil 3x přes střechu a zůstal ležet koly vzhůru.
Týmový kolega Mihai Ban při průjezdu kolem místa okamžitě zastavil a pomohl posádce havarovaného vozidla.
Pomačkaní, otřesení z přetížení a nárazů zůstala posádka viset na pásech, avšak nic vážného se jí nestalo. Mnohem hůř však dopadl vůz – čelní sklo vystřelilo deset metrů z rozbitého auta, rám je odsouzen k sešrotování. Naložení nepohyblivého vraku na podval trvalo tři hodiny, a to i s pomocí kolegů z Toyota HS AUTOMOBIL, kteří přispěchali až z Jihlavy na pomoc.
„Jízdu jsme si doslova užívali, David naprosto přesně navigoval a neudělali jsme žádné chyby a moje důvěra v řízení znamenala výrazné zrychlení. Jsme vděčni, že se nám nic nestalo a asi jsme se potřetí narodili, ale obrovská škoda, že jsme přišli o náš vůz. Právě teď, v době testování na Dakar 22, to bude mít velký dopad. Hned po zveřejnění nehody nás fanoušci úžasně podporují, a dokonce se ozvali partneři, že nám pomohou i finančně. Moc si toho vážíme.“ Okomentoval nehodu Tomáš Ouředníček.
Ostatní posádky pokračovaly v rozjetém závodě na výbornou.
Pavel Pups/Petr Hauptmann v Toyota Landcruiser vybojovali zlato v kategorii T2.
Mihai Ban/Ion Catalin H3 evo dosáhli zlata v kategorii TH.
Všechny posádky jely naplno a obrovskou radost z top umístění si zaslouženě užívali i týmoví mechanici.
Cenné zkušenosti z tohoto podniku zúročí tým Ultimate Dakar na velkém závodu FIA Světového poháru Rally Du Maroc (říjen Maroko), který bude pro celý tým poslední velkou přípravou před rally Dakar 2022.

Fotogalerie

zdroj a foto TZ Ultimate Dakar Racing

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*