Tomáš Ouředníček vybojoval parádní výsledek na náročné Baja Poland .

Tým Ultimate Dakar – Tomáš Ouředníček – Petr Hauptmann – obsadil 4. místo ve FIA Central Europe Zone na hvězdně obsazeném podniku Baja Poland

První velký závod cross country rally po koronavirové pandemii byl očekáván mnoha závodníky i fanoušky.
Covidové restrikce v Polsku naštěstí umožnily FIA Světový pohár i FIA Central Europe Zone uspořádat, ale pořadatel, závodní týmy i diváci museli dodržovat přísná hygienická pravidla. Nová lokace mimo centrum města přinesla zjednodušení, ale také méně diváků v servisní zóně.

Tým ULTIMATE DAKAR se poprvé účastnil závodu se dvěma vozy. Ford Ranger vedený Tomášem Ouředníčkem a premiérově navigovaný Petrem Hauptmannem a starší vůz Hummer H3 EVO s posádkou Karel Trněný – Václav Pritzl.
Posádka vozu Ford si zkoušela spolupráci, posádka vozu Hummer jela svůj úplně první CC rally podnik v závodním automobilu.
Celý tým bohužel neplánovaně zdržela náročnost a špatná organizace technických přejímek, kde mechanici strávili neplánovaně 4 hodiny, které měly být využity na přípravu a shakedown.
Vše se ale díky vysokému nasazení zvládlo včas a vlastní soutěž mohla začít prologem ve Štětíně. Výsledek prologu nebyl vůbec špatný pro obě posádky a tak se celý tým těšil na 90 km přesun do Drawsko Pomorskie, kde se v sobotu jela první etapa závodu.

Počasí bohužel přesně splnilo předpověď – silný déšť chvílemi střídal slabší déšť a už tak dlouhodobě podmáčený povrch zhoršoval až téměř k nesjízdnosti. Hluboké jámy plné špinavé vody s konzistencí jemného písku a bahna i závodním speciálům nesmírně škodí. Pořadatelé navíc do tratě zařadili jeden velmi hluboký brod. Ten i tentokrát, jako i v předchozích ročnících, znamenal konec motorů mnoha posádek a obrovské škody na závodní technice.

Karel Trněný v cíli dopolední dlouhé rychlostní zkoušky nechápavě kroutil hlavou nad šílenými podmínkami na trati. Posádka vozu Hummer zajela ale nečekaně nejlepší čas ve své kategorii TH. K problému s brzdami se ovšem později připojila i zadřená kladka, kvůli které musela posádka bohužel odstoupit v odpolední rz. Posádka Fordu Ranger bojovala ze všech sil.

„Zvolil jsem úplně nevhodný vzorek pneumatik, nechápu, na co jsem myslel. Na vzorku All-terrain byla trať téměř nesjízdná, často to vypadalo, že zapadneme, naprostý masakr“ komentoval po dojetí 172 km dlouhé RZ Tomáš Ouředníček „Celou trať jsem myslel na to rovnou odstoupit, bylo to jen totální ničení vozu a riziko nasátí vody do motoru bylo obrovské.“
Posádka na druhém opakování rychlostní zkoušky nasadila mnohem vhodnější pneu MUD a déšť navíc začal slábnout. „Konečně jsme se alespoň trošku dostali do tempa, začali jsme předjíždět, kolem cest stálo mnoho odstavených vozů. Vše začalo vypadat pozitivně dokud nám přímo před auto v cca 110 km rychlosti neskočil mohutný jelen. I když jsem okamžitě reagoval, došlo k nárazu a levá přední část vozu byla poškozena,“ popsal Ouředníček nečekanou nehodu na trati. Posádka ztratila cca 10 minut sesbíráním zbytků vozu, v cíli pak posádka nahlásila nehodu pořadatelům, aby informovali místní myslivce.
I přes zdržení se posádka probojovala na 4. pozici v autech (FIA CEZ). Časový odstup na třetího Miroslava Zapletala byl ale velký, protože nedělní rychlostní zkoušky měly jen 2 x 28 km . Ve třech rychlostních zkouškách se v neděli sice podařilo Mirka Zapletala porazit, ale jen o pár sekund.
Tomáš Ouředníček s Petrem Hauptmannem po drobné úpravě nastavení tlumičů v poslední rychlostní zkoušce vyletěli z mokré tratě a čelně porazili dva stromy, naštěstí ale vůz nebyl nijak fatálně poškozen a posádka mohla závod úspěšně dokončit.
„Asi to byl nejmokřejší závod mé kariéry a tak první zkouška Petra Hauptmanna na místě navigátora byla o to náročnější.  Samozřejmě mi chyběly zkušenosti a sehranost s geniálním Davidem Křípalem, ale Petr to zvládl velmi dobře v nesmírně obtížných podmínkách a musím mu velmi poděkovat. Celý tým fungoval úžasně, starost o dvě auta, šikovní mechanici, kteří ale nikdy předtím spolu v této sestavě nepracovali, a přesto zvládli vše v nesmírně krátkých servisních intervalech, to si zaslouží velkou pochvalu. Jsme samozřejmě nesmírně potěšeni skvělým výsledkem v tak velké konkurenci,“  zhodnotil závod Tomáš Ouředníček

FIA CEZ

Auta: T1

1. 210 Małuszyński/MałuszyńskaMini John Cooper Works Rally 1
T1
1
1
06:15:24 06:15:24
2. 206 Przygoński/GottschalkToyota Hilux Overdrive 1
T1
2
2
06:28:12 06:28:12 +12:48
+12:48
3. 613 Zapletal/SykoraHummer H3 EVO 1
T1
3
3
06:32:45 06:32:45 +17:21
+04:33
4. 603 Ourednicek/HauptmannFord Ranger 1
T1
4
4
06:59:42 06:59:42 +44:18
+26:57
5. 205 Hołowczyc/KurzejaMini John Cooper Works Rally 1
T1
5
5
08:20:53 08:20:53 +02:05:29
+01:21:11
6. 207 Prokop/ChytkaFord Raptor RS Cross Country 1
T1
6
6
08:39:57 08:39:57 +02:24:33
+19:04
7. 618 Grabowski/BiniędaDacia Duster T1 7 11:45:19
+01:40
11:46:59 +05:31:35
+03:07:02
8. 622 Musiał/SiatkowskiDacia Duster T1 8 11:48:31
+01:30
11:50:01 +05:34:37
+03:02
9. 601 Wiatr/ŁaskawiecBMW X6 1
T1
7
9
13:35:05 13:35:05 +07:19:41
+01:45:04

zdroj : Tisková zpráva Ultimate Dakar Racing

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*