Tomáš Ouředníček s Davidem Křípalem jedou obhajovat loňské vítězství do Maroka.

Takový menší Dakar: vypořádat se s Morocco Desert Challenge, největším závodem rallye v Africe a druhým největším závodem na světě, má v období 14. – 22. dubna 2018 za úkol velký počet českých týmů. Od posádek závodních automobilů, Tomáš Ouředníček – David Křípal a Boris Vaculík – Martin Plechatý, i od trojic závodníků v kategorii trucků, Aleš Loprais – Lukáš Janda – Ferran Marco Alcayna a Tomáš Vrátný – Jaromír Martinec – Jaroslav Miškolci, se očekává, že v Maroku pozvednou českou vlajku mezi 700 dalšími účastníky závodu z 24 různých zemí.

Tomáš Ouředníček s Davidem Křípalem na trati letošního Dakaru 2018. foto : South Racing – Marian Chytka

Opravdovou specialitou této rallye je trať bez zcela nudných a nekonečných přejezdů mezi etapami. To znamená, že náročná 2500 km dlouhá trasa od pobřeží Atlantiku k pobřeží Středozemního moře, bude soubojem o čas od prvního do posledního metru. Závodníci musí čelit různým typům terénu, které Maroko nabízí: písek a duny, skalnaté úseky, řečiště… Ale večer, po dosažení cílové rovinky jednotlivých etap, si můžou vychutnat komfort jednoho z nejpřitažlivějších bivaků v cross-country rallye. Není divu, když je tato událost pod patronací marockého krále – Jeho Excelence Mohammeda VI. A také není divu, že sem letos přichází rekordní počet účastníků. 53 motorek a čtyřkolek, 112 závodních automobilů a 30 závodních trucků, což z tohoto závodu činí největší kamionovou rallye světa.

Pro posádku South Racing Central Europe, Tomáše Ouředníčka a Davida Křípala, není závod Morocco Desert Challenge novinkou. Loni, kdy zde startovali společně úplně poprvé (pro Davida to byl první start vůbec), přijeli hlavně kvůli testování, a i tak dokázali s jejich zbrusu novým vozem Ford Ranger Dakar dosáhnout nejvyššího stupně vítězů. Letos bude všechno jinak – oni budou ti nejsledovanější.

„Tato rallye je pro mě velmi speciální hned ze dvou důvodů. Jedním z nich je, že přicházíme jako držitelé titulu, a mít na našem autě číslo 301, je fantastický pocit. A navíc, jsem regionálním reprezentantem závodu a jsem rád za to, kolik posádek z Česka a okolních zemí vstoupilo do závodu. Závodní pole je velké a zdá se být silné, takže očekáváme dravý závod a taky složitou trasu. Ale náš cíl je jasný: chceme obhájit titul,“ říká Tomáš Ouředníček před odjezdem do Maroka.

Boris Vaculík je jako bývalý šampion autokrosu zkušeným řidičem, ale cross-country rallye je pro něj po jednom Dakaru a několika menších závodech poměrně novým terénem. „Závodit v cross-country rallye jsem začal zhruba před rokem s Hummerem Tomáše Ouředníčka. Později jsme se rozhodli pořídit si Ford F150 od stejného týmu a s tím jsme vstoupili na Baja Drawsko a Baja Poland a potom na rallye Dakar. Maroko je pro mě úplně nové, nikdy předtím jsem tam nebyl, takže očekávám spoustu zážitků, nových zkušeností a přátel. Samozřejmě, našim hlavním cílem je dovézt náš Ford do cíle a doufám, že budeme mít víc štěstí než na Dakaru,“ řekl Boris Vaculík.

Češi jsou, už tradičně, velmi úspěšní v kategorii trucků a naše země je reprezentována hned dvěma velmi silnými trojicemi vedenými Alešem Lopraisem a Tomášem Vrátným.

Měli jsme v plánu testování v Africe, když se ale naskytla možnost startovat na největším kamionovém africkém závodě v Maroku, tak jsem ani chvíli neváhal. Ostré kilometry jsou pro závodní techniku tím nejlepším testem. Navíc při pohledu na startovní listinu zjistíte, že tam jsou nejméně 4 jezdci z TOP 10 Dakaru. Vedle Tatry se přestaví jezdci Renaultu nebo Manu. Překvapuje i účast nového Iveca Torpedo.“ Celkem se tedy v Africe představí 30 kamionů osmi truckových značek, což je v nejtěžší váhové kategorii opravdová rarita. „Jsem trochu zklamaný, že chybí tovární tým Kamaz,“ dodává Aleš Loprais.

„Maroko je pro rallye velmi přitažlivým místem. Termín konání nám taky vyhovuje a doporučení jsou víc než pozitivní, takže bylo jasné, že pojedeme. Co se mi na Morocco Desert Challenge nejvíc líbí, je startovní pole. Víc než 30 trucků – tak obrovskou konkurenci najdete v závodech rallye jen těžko. Připravovali jsme se velmi svědomitě a profesionálně. Náš tým je velice zkušený, v minulosti jsme byli úspěšní na největších světových rallye, takže doufáme v pěkný závod a dobrý výsledek,“ říká Tomáš Vrátný.

V Morocco Desert Challenge mají trucky vysokou prioritu. Unikátní jsou i další asistenční kamiony, které mohou pomoci, pokud se závodní kamiony dostanou do potíží. Jeden takový „strážný anděl“ přijede i z České republiky, a to legendární Tomáš Tomeček, který má s Marokem desetileté závodní zkušenosti.

Závod můžete sledovat na oficiálních stránkáchFacebookuTwitteru a oficiální mobilní aplikaci pro iOS a Android.

Českou účast bude také sledovat ve skupině: Češi na Morocco Desert Challenge.

Program závodu:
pátek a sobota 13. – 14. dubna: technické přejímky na Al Amal Square v Agadiru
neděle 15. dubna, Etapa 1: Plage Blanche – Plage Blanche (77 km)
pondělí 16. dubna, Etapa 2: Plage Blanche – Touzounine (470 km)
úterý 17. dubna, Etapa 3: Touzounine – Duny v Jews (329 km)
středa 18. dubna, Etapa 4: Duny v Jews – Fezzou (397 km)
čtvrtek 19. Dubna, Etapa 5: Fezzou – Merzouga (298 km)
pátek 20. dubna, Etapa 6: Merzouga – Boudnib (313 km)
sobota 21. dubna, Etapa 7: Boudnib – Matarka (404 km)
neděle 22. dubna, Etapa 8: Matarka – Oujda (204 km), slavnostní předávání cen v Be Live Hotel v Saidia.

zdroj : Tisková zpráva South Racing

One Comment

  1. Hello there,

    My name is Aly and I would like to know if you would have any interest to have your website here at motorvysociny.cz promoted as a resource on our blog alychidesign.com ?

    We are in the midst of updating our broken link resources to include current and up to date resources for our readers. Our resource links are manually approved allowing us to mark a link as a do-follow link as well
    .
    If you may be interested please in being included as a resource on our blog, please let me know.

    Thanks,
    Aly

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*