Nabitá startovní listina Rally Dakar 2019 očima Tomáše Ouředníčka

Posádka Tomáš Ouředníček a navigátor David Křípal , včera projela rampou při slavnostním startu letošního ročníku Rally Dakar 2019. Dnes  odstartuje legendární nejtěžší a největší závod planety – DAKAR. 1. etapou z Limy do Pisca a na účastníky čeká v průběhu etapy  84 km speciální zkoušky.  Startovní listina slibuje nelítostný boj – všechny velké hvězdy oznámily svoji účast. Jak vypadá startovní listina 41. ročníku Rally Dakar z pohledu Tomáše Ouředníčka?

300 Carlos Sainz – obhajující šampion, dvojnásobný vítěz, který bude určitě chtít získat i 3. vítězství. Tentokrát s jiným vozem, neboť továrna Peugeot již nestartuje. Přesto bude vozů Peugeot ve startovním poli mnoho – všechny ale v soukromých týmech. Carlos Sainz, Stephane Peterhansel a Cyril Despres osedlají vozy podobné koncepce, nesoucí jméno MINI.
301 – můj oblíbený vzor Nasser Al-Attiyah. Je to dvounásobný vítěz a neskutečně rychlý jezdec, který chce sMathiem Baumelem opět zvítězit a dopřát tak Toyotě konečně první triumf.
Toyota vedle Nassera nasadila ještě Giniela de Villierse (302), který zvítězil v roce 2009 s Volkswagenem, aBernharda Ten Brinkeho (309). Všichni tito jezdci mají na absolutní vítězství a Toyota má po smůle s motory v roce 2018, kdy Nasser 2x odstoupil pro zničený motor, nabroušeno na příčky nejvyšší.
303 má Jakub Przygoński – aktuální mistr světa a je také držitel Guinessova rekordu v nejrychlejším driftu. Tenhle příjemný mladý závodník s historií v motorkách je ve výborné formě. Měl jsem tu čest být s ním a s Martinem Prokopem na testování v Emirátech. Snad jsem něco pochytil 😊…
304 – legenda Stefan Peterhanzel. Dlouho se letos nechal přemlouvat k účasti, nakonec jej tým MINI zlomil a pojede poprvé s jiným navigátorem. A to chtěl mermomocí jet se svojí manželkou. Ta nakonec jede v kategorii SxS…
305 je krásné číslo, které si vydobyl náš Martin Prokop. Sedmý z minulého Dakaru a druhý ze světového šampionátu. První Ford ve startovce. Tento vůz vyrobil Mirek Zapletal v ČR. Martinův tým MP-Sports tento závoďák neskutečně posunul mezi světovou elitu. Poprvé v historii je Čech tak vysoce favorizován!!!
306 – hned za Martinem startuje Sébastien Loeb, rallyová legenda, v privátně provozovaném Peugeotu.
307 – Nani Roma v MINI 4×4 bude bojovat o své další vítězství a hned za ním Cyril Despres (308) odstartuje s MINI Buggy (4×2).
310 má argentinský rychlík Orlando Terranova (MINI 4×4).
311 – Vladimir Vasilyev, „šílenec“ z Ruska, který byl 2x mistrem světa. Poprvé pojede na Toyotě (osobně vlastní 2 vozy MINI) se zkušeným Konstantinem Zhiltsovem.
312 – Harry Hunt z Anglie na privátním Peugeotu. Vrací se po ošklivé nehodě právě s Peugeotem v Maroku (byli jsme tenkrát u toho).
314 – Yazeed Al Rajhi – závodník ze Saudské Arábie, který je slavný díky „koupání“ svého vozu v moři na Dakaru 2018. Tentokrát ale jede MINI 4×4.
316 – má americká legenda Robby Gordon. Robby se po letech opět vrací a chce být prvním Američanem, který vyhraje Dakar. Nevím, v jaké kategorii je jeho nová buggy. Každopádně se všichni fanoušci na tohoto šoumena těší!
317 má holandský Erik Van Loon – rychlý závodník na Toyotě.
319 – Ronan Chabot, další „šílenec“. Jednou nás předjel asi 100km rychlostí v rychlostní zóně 30 km/h a dostal penalizaci 50 hodin … 😊 😊
320 – Mathieu Serradori – buggy s velkým motorem. Tenhle závodník zajíždí stabilní výsledky.
321 – Boris Garafulic, pilot z Chile s MINI 4×4. Má stabilní výsledky a dojíždí.
322 – Nicolas Fuchs je neuvěřitelný střelec z Peru. Několikrát vyhrál etapu a letos poprvé startuje s Ford Ranger!!! …se stejným, jako jsme měli my.
327 – Aron Domzala je velmi rychlý, ale možná zatím příliš mladý jezdec z Polska. Takže si myslím, že jede hlavně sbírat zkušenosti s Toyota. Vloni v Maroku rozstřelil totálně auto při shakdownu 😊
329 – náš kamarád Jurgen Schroder z Německa. Jede se svým synem Danielem na Nissanu Navara (5l V8).
332 – tohle je důležité číslo .. !! 😊😊
333 – Jean-Pascal Besson je nový majitel tří Peugeotů 😊 … Očekáváme, že bude velmi velmi rychlý, ale Peugeot v soukromých rukách nedojíždí…
336 – Erik Wevers. To je velké jméno evropské rallyové scény. Jede s vozem předělaným z původního továrního Mitsubishi Lancer.
339 – Maik Willems, náš velký přítel, kterého jsme porazili v Maroku v roce 2017.
347 – dvojčata Tim a Tom Coronelovi. Jsou to super závodníci a srandisti, které máme rádi. Jedou americkou buggy Jefferies.
350 má francouzská legenda Christian Lavieille. Bude závodit s Toytou v kategorii T2 (sériové vozy).
351 – španělská kráska Cristina Gutierrez Herrero, která má pro letošek nový vůz Mitsubishi.
353 má náš kamarád Stephane Henrard s krásnou buggy VW Brouk.
419 – Thomas Bell – poprvé na Dakaru s Nissanem Navarra.

…Je trošku šílené, že auta soutěží společně, ale rozdíly mezi jednotlivými kategoriemi jsou propastné. Předpisy se samozřejmě pokouší eliminovat výhody a nevýhody jednotlivých kategorií:

T1 – prototypy – závodní speciály, které vypadají jako jejich civilní vzory, ve skutečnosti nemají většinou s předlohou téměř nic společného.
T1.1 – benzín, pohon 4×4 (restiktor na sání 37 mm, výška zdvihu ramene 280 mm). Nejčastější obsahy 5 l, 6.2 zřídka 4 l, min hmotnost 1850 kg.
T1.2 – diesel, pohon 4×4 (restriktor 38 mm (i 39 mm), výška zdvihu 280 mm. Nejčastější 3l turbodiesel, min hmotnost 1850 kg.
T1.3 – buggy (pohon na zadní nápravu), benzín, restriktor 37.2 mm (38 mm), hmotnost 1580 kg, výška zdvihu bez omezení, úprava tlaku v pneu za jízdy.
T1.4 – buggy (pohon na zadní nápravu), diesel, restriktor 38 (39 mm), hmotnost 1580 kg, výška zdvihu bez omezení, úprava tlaku v pneu za jízdy.

T2 – sériové terénní vozy s homologací – zde je možnost pouze minimálních úprav (další tlumič na kolo, nádrž apod.). Tato kategorie postupně vymírá, výrobci nehomologují další vozy, dominuje Toyota.,“ zhodnotil celkově účast v Rally Dakar Tomáš Ouředníček.

Posádka Tomáš Ouředníček a David Křípal startuje na peruánské Rally Dakar 2019 pod vlajkou týmu MP-Sports.

Oficiální stránky :            https://www.dakar.com/en

Startovní listina :             https://www.dakar.com/en/competitors

Comments are closed.