2. etapa Dakaru z pohledu zástupců Kraje Vysočina. Prokop stále na dvanáctém místě, Ouředníček již v páté desítce

Druhá etapa Dakarské Rally odstartovala ze včerejšího cílového místa v Al-Wajh s cílem v Neomu.  Posádky čekal etapa dlouhá 401 km s rychlostním testem o délce 367 kilometrů.  V této etapě zažili soutěžící na vlastní kůži pocit, proč je v Saudské Arábii obzvláště obtížná navigace a je na čase naučit se důvěřovat novým orientačním bodům, ačkoliv vás může zmást hodně stop vedoucí různými směry.

Martin Prokop obsadil po další sérii defektů ve druhé etapě Rallye Dakar čtrnácté místo a v celkovém pořadí zůstal na 12. pozici. Nejrychlejším pilotem na 367 km dlouhé rychlostní zkoušce na trase z Al-Wajh do Naúmu byl zkušený Jihoafričan Giniel de Villiers, novým lídrem je ale Argentinec Orlando Terranova.

Prokop se stejně jako v neděli potýkal s defekty, opět ho postihly třikrát. „Přehazovali jsme roztrhané gumy, jedna začala hořet… Sto kiláků před cílem už jsme neměli rezervu, takže jsme museli jet pomalu. Hrozně se práší, motorky práší skoro stejně jako auto. A ve spleti těch motorek jsme vybrali špatný kaňon a zajeli jsme si spoustu kilometrů,“ popsal Prokop kritický moment, který podle něj nastal krátce poté, co minul Fernanda Alonsa s utrženým kolem. Exmistr světa formule 1 nabral opravou dvouapůlhodinovou ztrátu.“Potřebovali bychom nějakou dobrou etapu, abychom se kopli trochu dopředu a dostali se do tempa, protože tohle není na psychiku ideální,“ dodal Martin Prokop v cíli etapy.

Ještě pernější rychlostní zkoušku zažili Tomáš Ouředníček s Davidem Křípalem, kteří dokončili etapu na 48 místě a v celkové klasifikaci si polepšili posunem do pátá desítky na 48. místo. “ Od startu se nám nejelo vůbec dobře. Vzhledem ke špatné startovní pozici do etapy zapříčiněné včerejšími defekty , jelo před námi hrozně moc soupeřů a strašně moc se prášilo a při předjíždění nám nefungoval varovný systém – sentinel. Dlouho nám trvalo než jsme někoho byli schopni pokořit. Asi v půlce etapy ztratil náš Ford Ranger výkon a v kabině najednou byl cítit zápach po hoření. Několikrát jsme zastavili a kontrolovali co se děje. V neutralizované zóně se vyvalil dým a my museli uhasit doutnající rezervní kolo. Ještě teď jsem z toho špatný . Stát se to mimo tuto zónu zřejmě nám auto shořelo. Mechanici přišli na důvod zahoření a ztráty výkonu v podobě prasklého výfuku, který teď zavařili. Mám myšlenky že bychom odstoupili , ale David mě pořád přemlouvá ať to neděláme, tak uvidíme „ posteskl si perné etapě Tomáš Ouředníček.

Výsledky 2. etapy  Al Wajh – Neom  (401 km / 367 km RZ)

1.  De Viliers – Bravo (JAR./Toyotai) 3:37:20,

2. Terranova – Grue (Arg./Mini) -3:57

3.  Al Quassimi – Panseri (Sue./Peugeot) -5:42

14. Prokop, Chytka (ČR/Ford) -25:50,

48. Ouředníček – Křípal (všichni ČR/Ford) -1:11:36.

 

Celková klasifikace Rally Dakar po 2. etapách

1. Terranova – Grue (Arg./Mini) 7H 07:36

2. Sainz – Cruz (Šp./Mini) +4:43

3. Al-Attiyah – Boumel (Katar/Toyota) + 6:07

12. Prokop, Chytka (ČR/Ford) -30:15,

48. Ouředníček – Křípal (všichni ČR/Ford) -2:29:39

 

Kompletní výsledky DAKAR 2020

 

Zítra 7. 1. 2019 pokračuje soutěž etapou  Neom → Neom (489 km, rychlostní zkouška: 404 km)

Leave a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*